• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega De Ville

chimaira

Cartier
Hej, vintagefolk!

Jag behöver hjälp:angel:.
En kollega kom med en Omega De Ville idag och frågade om jag kunde hjälpa honom att ta reda på lite info om den.
Han har fått den av sin farfar som har köpt den ny någon gång på 80-talet.
Den är i guld alt. "guld", diameter 32,3-ish mm, har original läderband, är märkt 53200114 på baksidan samt har någon form av präglad stämpel i boettlocket.
Jag gissar på kvartsverk men är inte säker.
Har googlat men hittar ingen som stämmer överens. Kollegan är ganska säker på att den är äkta och jag håller med.
Någon som kan bistå med ytterligare info?

Ledsen för halvrisiga iPhonebider.
Mvh.
c
IMG_6506.JPG
IMG_6507.JPG
IMG_6509.JPG
IMG_6511.JPG
IMG_6512.JPG
IMG_6510.JPG
IMG_6514.JPG
 

Rolfen

Rolex
Inte helt säker på att den är kvarts, jag har en 80-tals De Ville och den har en liten knapp ovanför kronan för inställning men det kan vara så att din har knappen i kronan (svårt att se på din bild) vidare står det quartz på min.
sunkigomega.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med om att det ser ut som en batteriklocka. Ser definitivt äkta ut och den är i solitt guld. Mer än det kan jag tyvärr inte säga.
 

Bazsy

Cartier
Tror det är nog enklast att ta den till en urmakare och öppna upp. Referens finns ju på insidan boettlocket på omegor. Då ser man också om det är quartz eller ej.
 

Femitolv

Cartier
Har en likadan! Enklare modell då den saknar sekundvisare. Är helt klart batteridriven. Min ligger i låda men har samma baksida där även en guldmärkning sitter.

Tycker den känna tung å gedigen,
 
Topp