• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Dynamic

rogart-63

Patek

Den ser äkta ut . Fejkmodellen känns lätt igen på länkbitarna . originalet är böjda plåtar medan fejken är hela länkbitar . Plus att fejken brukar ha sprintar istället för skruv .Fast priset är leskigt lågt ? kolla här om du hittar nåt om banden .https://omegaforums.net/threads/dynamic-bracelet-authenticity-check.3185/
 

jhm

Panerai
Min säger hej! :)

dynamic.jpg
 

Pictor

Audemars
Håller med rogart-63. Tror att många länkar kan ha legat och ruvat i askar. Det var ju inte så vanligt som nu
att vi fixar o trixar med banden. Omega var väl först med den disigninovationen. Så många tuffa färger på läder
t.e.x Men priset är verkligen lågt. / jag skulle handla om jag behövde / Viva Dynamic !
 

rogart-63

Patek
Jag misstog mig där . Det är en Omega länk till en f300 t.e.x som ligger på Kaplans . Ser visserligen likadan ut men passar inte på en dynamic mittdel .
 

Evert

Omega
Den ser äkta ut . Fejkmodellen känns lätt igen på länkbitarna . originalet är böjda plåtar medan fejken är hela länkbitar . Plus att fejken brukar ha sprintar istället för skruv .Fast priset är leskigt lågt ? kolla här om du hittar nåt om banden .https://omegaforums.net/threads/dynamic-bracelet-authenticity-check.3185/


Hmm, är lite av en djungel med denna länk. Verkar har kommit med lite olika detaljer som diskuteras i tråden du tipsade om. Men tycker ändå Ebay-"fyndet" känns korrekt och priset är ju onekligen bra. Kanske för bra...
 

Icaras

Rolex
Jag misstog mig där . Det är en Omega länk till en f300 t.e.x som ligger på Kaplans . Ser visserligen likadan ut men passar inte på en dynamic mittdel .
Kan ju köpa en annan dynamic, sno länken och köpa ett afternarket läderband och därefter kränga klockan på tratten :)

Finns 2-3 olika länkar för dynamic, har försökt ta reda på vilken som kom till vad. Jag har själv den som spännet påminner om speedyns 1171-länk, den vanligaste är den som påminner om speedyns 1039-länk. Förmodligen kom sistnämnda åtminstone med de tidiga manuella dynamic :)
 

Evert

Omega
Hornsgatans egna Kung Werner fixade Dynamicen på tre dagar! Ny krona, glas och lösning på den lösaktiga tavlan. Lycka!
Länken dök även den upp igår från Bukten, inte samma succé tyvärr. Är i alldeles "för bra skick" och claspen är åt helvete fel. Jaja, det kan jag leva med.
image.jpg
 

Icaras

Rolex
Hornsgatans egna Kung Werner fixade Dynamicen på tre dagar! Ny krona, glas och lösning på den lösaktiga tavlan. Lycka!
Länken dök även den upp igår från Bukten, inte samma succé tyvärr. Är i alldeles "för bra skick" och claspen är åt helvete fel. Jaja, det kan jag leva med.
image.jpg
Fin! Clapsen åt helvete? :eek:
 

tictac62

Cartier
Kul! Jag stötte på problem med min renovering hos Farfars Klocka (skrev om det i tidigare post). Hoppas det går bättre för dig!
Vad var felet med din klocka? Var det den som tavelpelarna var sönder på och tavlan snurrade på?
Jag har en gammal mörkblå tavla som måste renoveras, sedan har jag en hel ljus tavla, som är NOS (ny tavla orörd från gammalt lager) däremot måste jag renovera länken och boetten, med verket är fint ska bara renoveras.
 

Evert

Omega
Vad var felet med din klocka? Var det den som tavelpelarna var sönder på och tavlan snurrade på?
Jag har en gammal mörkblå tavla som måste renoveras, sedan har jag en hel ljus tavla, som är NOS (ny tavla orörd från gammalt lager) däremot måste jag renovera länken och boetten, med verket är fint ska bara renoveras.
Ja, det var nog "tänderna" som tappat funktionen en aning. Werner löste det genom att sätta i en ring under tavlan för att få hela innanmätet fixerat av glaset. Är tydligen ett vanligt fel. Än så länge funkar lösningen!
 

rogart-63

Patek
*Suck*, vet inte om jag orkar hålla på. Överväger att skaffa en ordentlig clasp och behålla den. Finns en på Kaplans som borde passa.

Är det en aftermarket länk är det inte säkert det funkar . Belive me jag har testat . Borra ett par nya hål mitt emellan lite högre upp . Om det är omega claspet som bara är överdel på Kaplans har jag kikat på den innan . Den är bara 15,5 och funkar inte till dessa band .
 

Vaxholm

Breitling
Ett litet projekt avslutades idag med ett nytt band från ABP efter omfattande service som slutade i mer av en renovering. Ganska nöjd med resultatet ändå
 

Bilagor

  • 825BA6DC-2ECC-4748-B771-BE9FAB346D0C.jpeg
    825BA6DC-2ECC-4748-B771-BE9FAB346D0C.jpeg
    349.8 KB · Visningar: 10
  • C7B4BD8E-9B4E-44E1-A3EC-72CB33806C4B.jpeg
    C7B4BD8E-9B4E-44E1-A3EC-72CB33806C4B.jpeg
    404.1 KB · Visningar: 7
Topp