MrIronMike
Silver
Omega tycker jag är mer tilltalande och lite mer bling
bra storlek också jämfört med BB58 som jag tycker är för liten (för min handled)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med! Om inte Tudorn hade varit så kitschigt retro hade den funkat bättre. För gemene man så är dessutom Omega långt mer känt. Tudor är förvånansvärt okänt har jag märkt (om nu detta spelar nån roll).Omegan är en modern klassiker medan Tudorn ser ut som en klassiker. Hade valt Omegan både idag och om 10 år.
Eller mera som BMW vs Volvo.Den här frågan är lite som "Volvo eller Saab?", "Pizza eller hamburgare?", "Cola eller Fanta?", osv.
Kör på det du gillar, du ställer dessutom frågan två år för tidigt...
Köp båda, lättast så![]()
Kan tillägga att jag har både gummi (Crafter Blue) och läder till Tudorn vilket passar utmärkt! Men det kanske inte gör valet enklareJag äger både BB58 och SMPc, hade valt Omega alla dagar i veckan om jag var tvungen att välja, dock bör du ha handled över 17 cm för att den smidigt ska passa under skjortarmen.
Omegan är även roligare när man ska byta band, allt från mesh till sailcloth funkar den med.
Tudorn funkar typ bara med länken och nato enligt mig.
![]()
![]()
![]()
![]()