• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega fickur!

TommyMagnusson

Breitling
Har precis fått ett Omega fickur av min morfar. Enligt en tabell jag hittade på nätet så ska den vara tillverkad mellan 1923-1929. Är nyfiken vad en sådan kan ha för värde. Den är fullt fungerande. Någon som vet?

Mvh Tommy
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Vet ej om du menar allvar eller inte men värdet vet nog du kanske själv bäst om du fått den av din morfar eller så sätt ut den på tratten för en krona om du inte vill ha den så kommer den att bjudas upp i det värde den har då. Ser rätt fin ut.

Sedan finns det trådar i vintageavdelningen där man kan fråga vad äldre klockor har för "värde" utan att behöva starta egna trådar för varje klocka man har, men detta är fel rum.
 

TommyMagnusson

Breitling
Vet ej om du menar allvar eller inte men värdet vet nog du kanske själv bäst om du fått den av din morfar eller så sätt ut den på tratten för en krona om du inte vill ha den så kommer den att bjudas upp i det värde den har då. Ser rätt fin ut.

Sedan finns det trådar i vintageavdelningen där man kan fråga vad äldre klockor har för "värde" utan att behöva starta egna trådar för varje klocka man har, men detta är fel rum.
Testade att fråga här vilket jag trodde var helt okej men tydligen inte. Hade ingen aning om vart jag annars kunde vända mig.

Det handlar inte om att jag inte vill ha den, tänker behålla den oavsett värde men är bara nyfiken. Min morfar sa att han ej trodde den var värd något. Ska försöka hitta den där ”vintageavdelingen” istället...
 
Topp