• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Geneve Dykare

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tjenare!

Fick idag hem en ny klocka i lådan, och tänkte höra här om lite info kring den.

Det är en Omega Geneve dykare med rödbruntavla och bezel med cal. 601.

Sitter på ett mockaband med Omegas viklås.
Vad tror ni, är den helt original som säljaren påstår?

Gott nytt år på er :D
IMG_7227.jpg
IMG_7228.jpg
IMG_7229.jpg
 

fretig

Cartier
Inget jag tar gift på men har för mig att att jag endast sett Sea Master 120 i det där utförandet. Kan det vara en redial?
 

rogart-63

Patek
Har aldrig sett en sån förut . Grymt läcker . Tror nog att den är äkta . Ser nästan NOS ut ? Grym. Vad är det för ref på den?
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tack ska ni ha, gillar den skarpt. Testade att slänga iväg ett mejl till Omega, har man tur kanske de kan svara på om den är tillverkad med denna tavlan iallafall. Återkommer självklart om eller när jag får reda på mer.

Tills dess njut av bilderna och hör er gärna för hos andra kunniga om ni inte har annat för er.;)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det är väl den som kallas för "Admirality"(?). Mycket fint ur som inte känns så vanligt, gratulerar.
 

MartinL

Omega
Snitsigt! Letar efter något liknande till min bättre hälft (liten vintage dykare). Gött med dykare som har wr 30 meter :)
 
Topp