• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Geneve Dynamic

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Mitt senaste spontanköp. En Omega Geneve Dynamic från 1967. Lite speciellt utseende. Ful eller snygg? Jag vet inte. Kanske därför jag föll för den?

Någon som har lite intressant värdelöst vetande om denna modell?

9apnic.jpg
Kan inget om den men den är snygg. Ruskigt snygg!
 

Pictor

Audemars
Intressant tråd. Angående länk så verkar många Dynamic på bilderna i den tråden ha helt annorlunda fästen, mycket smalare, på klockan för länken. Hur säker kan man vara på att en länk är original om man handlar på nätet? Min erfarenhet av andra prylar på t ex Tradera är att väldigt mycket som säljs som original visar sig vara kopior.

Jag vet inte vad det är för länk till denna, men den ser verkligen annorlunda ut och är en aning pillig att sätta på. Kan läderarmband vara ett alternativ till en sådan här? Och då blir det repris på mitt första inlägg i forumet, där jag frågar om länk eller läder till en annan Omega.

Btw så verkar den gå riktigt bra. Än så länge.
Härligt! Jag har en reklambild/tavla på Dynamictråden, misstänker att du känner igen din. Det var din model som presenterades första gången på Genevemässan/ premiär för en klockdisign som publiken aldrig hade sett. Det kan man kalla true Classic..... Håll hårt
 

Icaras

Rolex
Intressant tråd. Angående länk så verkar många Dynamic på bilderna i den tråden ha helt annorlunda fästen, mycket smalare, på klockan för länken. Hur säker kan man vara på att en länk är original om man handlar på nätet? Min erfarenhet av andra prylar på t ex Tradera är att väldigt mycket som säljs som original visar sig vara kopior.

Jag vet inte vad det är för länk till denna, men den ser verkligen annorlunda ut och är en aning pillig att sätta på. Kan läderarmband vara ett alternativ till en sådan här? Och då blir det repris på mitt första inlägg i forumet, där jag frågar om länk eller läder till en annan Omega.

Btw så verkar den gå riktigt bra. Än så länge.
Det är fullt möjligt att någon själv knåpat ihop både länken och plattan till länken. Lite knepigare att hitta en lös platta men ibland går den och länken tillsammans på auktioner :)

Du får hålla ögonen öppna och läsa på, finns ganska mkt info om just dynamic-länkars äkthet på internet (t.ex Omegaforums). 2,5k var inte dåligt! :)
 
Topp