• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Planet Ocean Pris?

Hej,

Jag har hittat en begagnad Omega Planet Ocean på blocket. Vad är ett rimligt pris för en begagnad PO från 2006?
Säljaren vill ha 20000 kr.

Tacksam för svar.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Lite i överkant enligt mig, men är den full set, nyservad och i jäkligt bra skick så är det inte helt oskäligt.
 

Apansson

Torpare
Nyservat med dokumentation och fint skick så är 20 lapp absolut rimligt. Går säkert att hitta billigare om man letar som fan, men i min bok är känd servicehistorik alltid ett fett jävla plus. Sen är tid pengar också, så att köpa en för 20 nu eller leta i 7 månader till och få en för 18 känns...meh.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
8500 är klart trevligare, MEN klart mycket fetare också! En XL 8500 får man ju kramp i armen av att bära, samt att den fastnar i överallt för den är så hög. Det var orsaken till att min blev flippad efter 14 dagar. Annars är det en jäklig snygg klocka.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
20t fullt rimligt i mitt tycke, om den är i gott skick i övrigt, utan oxid och orepad boett/glas. Service värt en hel del.
 
Den ser ut att va i gott skick på bilderna, men jag har hittat en 11:a för samma pris, fördelen med 06:a är att jag bor i samma stad som säljaren.
Visst är det lite skillnad på urtavlan mellan de olika årsmodellerna?
 

Nexus

Panerai
Du kan säkert hitta en motsvarande gör några tusenlappar billigare om du gräver runt ett tag. Men å andra sidan, allt under 22 är i mina ögon ett ok pris, och vill du ha klocka ASAP så är det bara att slå till!
 

Ninen79

Audemars
Hej,

Jag har hittat en begagnad Omega Planet Ocean på blocket. Vad är ett rimligt pris för en begagnad PO från 2006?
Säljaren vill ha 20000 kr.

Tacksam för svar.
Klockan på blocket är min gamla, den är ganska hård polerad och jag sålde den för 17,5 k i maj 2014 och då fullset och nyservad. Hade inte den varit hård polerad eller varit i bättre skick hade den varit värd ca 19-20k nyservad.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
8500 är klart trevligare, MEN klart mycket fetare också! En XL 8500 får man ju kramp i armen av att bära, samt att den fastnar i överallt för den är så hög. Det var orsaken till att min blev flippad efter 14 dagar. Annars är det en jäklig snygg klocka.
Det där är ju en vanesak anser jag. sedan är det väl 42mm som är på G? Iaf den annons som det hänvisas till;)
 

Goodone

Omega
Tar upp en gammal tråd. Är grymt sugen på skaffa en PO 42mm med ett 2500 verk i. Vad är rätt pris idag? Nu när man har fått för sig att man måste ha en så känns det som dom ligger högre än förut. kan det stämma?
 

sveol

Cartier
Omega höjer priserna. Beg pirater höjer priserna, även fast just denna klockan inte längre går att köpa ny. Jag hade inte betalat mer än 20k, och då skall den vara fin.
 

Goodone

Omega
Så 19k för en 07-08 som vart på servic en gång för drygt ett år sedan kanske är okej? Ingen box eller cert kommer med däremot kvitto på servicen.
 
Topp