• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega quartz 1979

Castle

Basic
Hej!

Jag är en glad amatör när det gäller klockor. Just nu är jag lite köpsugen på en Omega klocka från 1979...

Jag har lite frågor som jag hoppas att någon vänlig vill besvara:

Det är ju en gammal vintage klocka, så livstiden från och med nu kanske inte är den längsta?

Detta är information från Omega...
http://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/vintage-watches-database?ref=14605

Det står Caliber 1370, är det ett urverk med lång livstid?

Jag hittade klockan till ett pris runt 3k, är det ett dåligt pris?

Mvh

Hej och välkommen!

Priset beror ju på skick och vem man köper den av, men jag skulle säga att det är lite högt. Är du orolig för verkets livslängd för du köpa något annat än ett batteriverk. De tenderar att vara lite enklare uppbyggda och reservdelar är lite svårare att få tag på. Hade jag varit som dig och gillat ovan nämnda modell hade jag utökat budgeten något och köpt en C-constellation som designades av geniet Gerald Genta. Dessa har fina automatiska kronometercertifierade urverk som är klart roligare. Boettern påminner mycket om varandra.

Hej och välkommen!