• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Railmaster 41mm 2502.52.00, prisbump 20180213 (2004)

MickeJ

Silver
Pris
18000
Returpolicy
Inom 24h från mottagandet och endast om klockan inte överensstämmer med beskrivningen. Bilderna är en del av beskrivningen.
Bilder Skickat
  1. Ja
KLOCKAN ÄR SÅLD!

Till salu en lite ovanlig Omega Railmaster från 2004. Referensnummer 2502.52.00.
Klockan mäter 41mm, har Omegas cal 2403 coaxial-verk och kupat safirglas.

Produktblad: https://www.omegawatches.com/media/pdf/watches/product-sheet/en-gb/25025200-en-gb.pdf

Fakta och historik:
  • Skick enligt bilder, bra bruksskick med spår av användning men inga djupa hack.
  • Köpt ny av mig 2004, originalkvittot finns kvar.
  • Polerad med Cape cod vid ett tillfälle för många år sedan.
  • Servad hos Klockmäster Globen 2010, kvitto finns, och därefter använd vid ett tjugotal tillfällen.
  • Allt fungerar som det ska, lätt i uppdraget.
  • Den verkar hålla tiden bra (jag har dock inte gjort någon ordentlig mätning).
  • Alla länkbitar finns med.
  • Originalbox (röda i skinn samt vita ytterboxen), i bra skick men det syns att de är 14 år gamla. Korthållare, cert/garantikort, pictogram och COSC-certifikat finns med.
  • Bilderna tagna i ljusbox med starkt ljus. De är inte tänkta att vara “snygga” utan syftar till att visa skicket. Inspirationsbilder hämtas bäst på nätet. :)
Tillägg 2018-02-05: Jag har mätt gången nu i ca 36 timmar. Gångreserven tuffar på. Klockan har legat i en position, "face up" i sin låda, och har under 36 timmar fortat sig 4 sekunder.
Tillägg 2018-02-06: Gångreserven nu uppmätt till totalt drygt 46 timmar (dvs drygt två timmar bättre än spec). Total gångavvikelse efter att jag ändrade position efter 36 timmar (se ovan) blev +4 sekunder under 46 timmar.

Mina referenser finns här: https://klocksnack.se/threads/mickej-mjleather.18904/
Kontakt, frågor eller funderingar via PM.

Försäljningsvillkor

Pris:
18000 20000 21000 inklusive frakt som värdepost. Betalning ENDAST via Swish, inga undantag.
Leverans: Skickas som värdepost, kostnaden för detta ingår i priset
Retur: Inom 24h från mottagandet och endast om klockan inte överensstämmer med beskrivningen. Bilderna är en del av beskrivningen.
Tänkbara byten: Junghans Meister Kalender i stål med vit tavla, mint/nyskick.

railm1.jpg
railm2.jpg
railm3.jpg
railm4.jpg
railm5.jpg
railm6.jpg
railm7.jpg
railm8.jpg
railm9.jpg
railm10.jpg
railm11.jpg

Senast ändrad: