• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 2531.80.00

Mygal

Omega
Hej!

Behöver vända mig till er med mera erfarenhet/expertis av begagnade klockor och skick.
Har nu reserverat en omega seamaster 2531.80.00 utan box och cert från 2003 och den säljs för 11.000kr från bergströms samt att den är nyservad/nypolerad och 1 års garanti.
Fluoresceringen/lumen har gulnat och sekundvisare har bleknat.

Min fråga är då om det är ett rimligt pris? Vad säger ni om skicket?

Tack på förhand!

omega preowned 1.JPG
omega preowned 2.JPG
omega preowned 3.JPG
 

Goodone

Omega
Tror det är ett okej pris från en handlare. Sålde precis en SMP från 94 med grön box och ostämplat cert för 9550kr, den hade finare tavla och visare men oservad och bezelringen var mycket blekt. Den såg nog lite risigare ut.
Har fina visare om du behöver :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Låter som ett bra pris! Vill du ha en mer patinerad, till ett lägre pris, så är det bara att slänga iväg ett PM.
 
Håller med ovanstående; ett mycket bra pris för en 2531.80 tillverkad år 2003, inte minst med tanke på att den är nyservad (när jag servade min för dryga två år sedan kostade det 4,6k hos AD). Du kan ju alltid byta ut sekundvisaren om du vill ha den klara röda toppen, annars är den ju rätt charmig med sin patina. Detsamma gäller urtavlan. Synd att varken cert eller box medföljer, men priset är ju också satt därefter.

2531.80.00 tillverkades år 1993-2006, gjorde sig känd som "James Bond's Choice" sedan Pierce Brosnan burit klockan i alla sina filmer (i Goldeneye från 1995 dock med kvartsversionen 2541.80.00) och hade kaliber 1109 år 1993-1996, därefter kaliber 1120 år 1996-2006). Modellen är en ikon och var år efter år Omegas enskilt bäst säljande modell - klockan bar på egen hand Omega genom 90-talet och ersattes år 2006 av 2220.80.00 som skiljer sig åt med sina applicerade index, applicerad logotype, ny bakboett och röd text på tavlan - och så förstås med kaliber 2500C. Den blev aldrig lika framträdande men så dags hade både Aqua Terra (2002) och Planet Ocean (2005) dykt upp på scenen och börjat konkurrera om kunderna.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Håller med ovanstående; ett mycket bra pris för en 2531.80 tillverkad år 2003, inte minst med tanke på att den är nyservad (när jag servade min för dryga två år sedan kostade det 4,6k hos AD). Du kan ju alltid byta ut sekundvisaren om du vill ha den klara röda toppen, annars är den ju rätt charmig med sin patina. Detsamma gäller urtavlan. Synd att varken cert eller box medföljer, men priset är ju också satt därefter.

2531.80.00 tillverkades år 1993-2006, gjorde sig känd som "James Bond's Choice" sedan Pierce Brosnan burit klockan i alla sina filmer (i Goldeneye från 1995 dock med kvartsversionen 2541.80.00) och hade kaliber 1109 år 1993-1996, därefter kaliber 1120 år 1996-2006). Modellen är en ikon och var år efter år Omegas enskilt bäst säljande modell - klockan bar på egen hand Omega genom 90-talet och ersattes år 2006 av 2220.80.00 som skiljer sig åt med sina applicerade index, applicerad logotype, ny bakboett och röd text på tavlan - och så förstås med kaliber 2500C. Den blev aldrig lika framträdande men så dags hade både Aqua Terra (2002) och Planet Ocean (2005) dykt upp på scenen och börjat konkurrera om kunderna.

Vänligen
Forumets undersköterska
Kul info, tack!
 
Topp