• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 300 M (212.30.41.20.01.003)

MattNatt

Cartier
Seamastern var min första "riktiga" klocka o med lite nostalgi i tankarna så finns en plats kvar i windern att fylla.... :rolleyes:
 

OscarSe

Omega
Riktigt ball! Hade någon sagt flerfärgad lume innan jag sett detta hade jag tänkt att det måste se ut som en ravefest. Men nu i efterhand måste jag erkänna att det passar bra!
 

forsii

Omega
Ursäkta för att jag bumpar en förhållandevis gammal tråd men är tvungen att fråga. Hur bärs omegan på armen? Är den väldigt stor?
 

bykr89

Cartier
Vad skönt att höra. Jag har förhållandevis små handleder och är rädd att den ska bäras som en Hublot på mina tjejarmar.
Har också mindre handleder men det är långt ifrån för stort.
Tillochmed Breitling SoH46mm sitter snyggt på mina handleder.
Kan dock inte uttala mig hur det ser ut på tjejhandleder, säkert ingen skillnad :)
 

forsii

Omega
Har också mindre handleder men det är långt ifrån för stort.
Tillochmed Breitling SoH46mm sitter snyggt på mina handleder.
Kan dock inte uttala mig hur det ser ut på tjejhandleder, säkert ingen skillnad :)

Jag är kille men har mindre handleder än de flesta. Tack för de försäkrande orden. Nu gäller bara att hitta rätt modell i havet bland Seamasters.
 

christer12

Cartier
Jag är kille men har mindre handleder än de flesta. Tack för de försäkrande orden. Nu gäller bara att hitta rätt modell i havet bland Seamasters.
Jag har riktigt, riktigt smala handleder och för nåt år sedan var jag inne på att köpa en SMP i 36.5 mm men efter att ha provat båda så var det inte aktuellt då den lilla ser löjligt liten ut. Visst skulle det vara bättre om bandhornen på den vanliga hade varit 1-2 mm kortare men den funkar helt ok.
 

forsii

Omega
Jag har riktigt, riktigt smala handleder och för nåt år sedan var jag inne på att köpa en SMP i 36.5 mm men efter att ha provat båda så var det inte aktuellt då den lilla ser löjligt liten ut. Visst skulle det vara bättre om bandhornen på den vanliga hade varit 1-2 mm kortare men den funkar helt ok.
Sköna ord att höra. Tycker den ser så ofantligt stor ut på bilder men ändå "nätt" på något sätt! =) Vilken modell har du?
 

ted

Omega
2-Faktor
Trevlig guid. Är grymt sugen på en seamaster på 41mm. Velar mellan den och en chronograph. Tycker den vanliga är cleanare men skulle vilja ha lite den större som man får med chronographen på 44mm.
 

Breakout

Omega
Snabb fråga! Nya trä boxen, är det softclose på luckan? På min var det inte det, är den defekt? Ska jag gå in till butiken och få den utbytt?
 

alfie

Cartier
bra recension! Har varit skeptisk till länken men efter att ha läst igenom kommentarerna här så ska man kanske dra till ADn och klämma på en :)
 
Topp