• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Seamaster 300

Hej!
Är suger på en Omega Seamaster som första klocka efter ha velat fram och tillbaka mellan en massa olika modeller.

Vad jag förstår så finns två generationer?

Nyare = ej vågmönstrad urtavla.
Äldra = ej vågmönstrad urtavla.
Stämmer det?

Jag är suger på den med svarta urtavlan.

Vad är skäligt att betala för en nyare m 2500 urverk? (tror det heter så)
Vad är skäligt att betala för en med box och cert?
Vad är skäligt att betala för en utan cert?
Några andra generella tips?

Mvh

Hej!
Är suger på en Omega Seamaster som första klocka efter ha velat fram och tillbaka mellan en massa olika modeller.

Vad jag förstår så finns två generationer?

Nyare = ej vågmönstrad urtavla.
Äldra = ej vågmönstrad urtavla.
Stämmer det?

Jag är suger på den med svarta urtavlan.

Vad är skäligt att betala för en nyare m 2500 urverk? (tror det heter så)
Vad är skäligt att betala för en med box och cert?
Vad är skäligt att betala för en utan cert?
Några andra generella tips?

Mvh

Äldre med vågmönster
Nya utan vågmönster

Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Om du vill ha en beggad svart till hyfsat pris får du nog ha lite tålamod, den svarta är nämligen betydligt mindre vanlig än den blå. Priserna enligt mig ligger på allt mellan 10 och 20 000 kr beroende på ålder och skick. Jag personligen skulle dock aldrig ge närmare 20 000 kr då en splitt ny kan köpas för ca 21 000 kr, ex. här:
http://www.chrono24.se/dealer/schuster/liste.htm?showid=2581684&watchTypeId=U

Vad gäller med eller utan box/cert har jag svårt att säga hur mycket det påverkar priset. Just nu på systerforumet (TTT) säljs en blå från 2010 utan för 12 500 kr. Kanske kan det vara ett riktmärke när det saknas.
http://www.timetotalk.se/kop-salj/omega-seamaster-41-mm-bla-bla-co-axial-t12033.html

Det finns ett par stycken hos uretvintage.se. Tror de ligger runt 12 någonstans. B&P kanske gör 1-2k. Leta efter en i bra skick och som är servad hellre än B&P:)

Är det några specialla årgångsskillnader på dem? Urverk? Designändring? Tycker mig se vissa som har krona med kanter tex.

Vad gäller referensskillnaderna är det någon som kan hjälpa mig med det. Tex klassiska blå m vågor, utan vågor och övriga skillnader.

För urverk 2500:

Svart vågig
212.30.41.20.01.002

Svart slät
212.30.41.20.01.003

Blå vågig
2220.80.00

Blå slät
212.30.41.20.03.001

Gamla smp300 med vågor automatiska heter 2531.80

Quartz: 2541.80

Tycker den gamla 2531.80 är snyggare än den nya! Brukar komma ut här på forumet lite då och då! Ca pris 10-14 beroende på skick/b&p!

Lycka till!

Jag vill slå ett slag för 2254.50
Svart, lite andra index än på den klassiska blå men med vågmönster och väldigt tunn och fin.

Lycka till!

Tillbaka
Topp