• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Aqua Terra 8500

Hej!
Kan inte annat än hålla med övriga om kvalitén på recensionen. Jag har stått i valet och kvalet mellan AT, DJ eller IWC Portofino och känner att valet faller på en AT.

Jag trodde att beslutsångesten skulle lägga sig när jag väl valt modell men nu uppstår ju nya problem =) Vilken storlek och färg på talva?! Jag bor i Luleå så jag har tyvärr inte möjligheten att se och känna på klockan så det gör det hela lite svårare. Jag har ganska klena handleder, tror jag mätt upp 16-16,5. Urmakaren som säger att han tar hem klockan anser att jag bör välja 41,5 då den skulle bli lättare att sälja, jag lutar mer åt 38,5. Någon som har vägledning att skänka? =)

Tack för en bra recension!
 

Jaguaren

Omega
Jag läste precis din suveräna recension. Tack !

Nu blev jag ännu mer sugen på Bond ATn som släpps i år och då har jag fått hem en LLD no date i Fredagskväll.
Någon som vet priset på Bondklockan ? Eller det kanske inte är släppt ännu.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag läste precis din suveräna recension. Tack !

Nu blev jag ännu mer sugen på Bond ATn som släpps i år och då har jag fått hem en LLD no date i Fredagskväll.
Någon som vet priset på Bondklockan ? Eller det kanske inte är släppt ännu.
Priset släpps under baselworld. Ryktena säger $7000, med andra ord $500 över vanliga gauss
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
En bättre Ambassadör för OMEGA får man leta efter. Kanonfin recension. Suget efter AT med blå urtavla har ökat markant.
 

Petta

Omega
Man bugar för en så väl skriven review:)

Man behöver ju nästan inte söka på nätet efter att ha läst den.

Men jag fick tag på AT 8500 41,5mm och den HAR Si14 på balansen men det står inget på varken boettlocket eller i pictogramkortet och det står heller inte ca 8500B som det är i den ( det står inte ens 8500 i verket, bara OMEGA under balansen!) .

Det är väl så att Omega inte velat tala om att det ÄR Si14 balansfjäder i den för då skulle de kanske ha svårt att sälja den första generationens AT med 8500A verket i, som har "metallfjäder/balans ( om det nu skulle spela så stor roll ?!

Är det sedan någon som vet ( Undersköterskan????!!!!) om det är så att den nya AT 15 000 gaus med 8508 verket i sig i själva verket är ett 8500B med Si14 balansen i sig?

Omega vill väl marknadsföra sitt nya helt antimagnetiska verk och ta bra betalt för det genom att använda en ny caliber beteckning (8508!) samt skriva det på tavlan samt rotorn!?:)
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
:omega:

OMEGA AT.jpg
Undersköterskans recension avgjorde. Det blev en AT 231.10.42.22.03.001 köpt av svensk AD. Den känns magisk.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Detta är en klocka jag garanterat ska äga inom nåt eller några år. Och denna läsning gjorde ju inte suget mindre heller :nailbiting:
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Är det någon som vet var Undersköterskan tog vägen? Vill minnas att det alltid var välskrivna inlägg från honom.
 

Andyrew

Cartier
Vet inte om du har skrivit om det men kanske vore något att recensera nytappningen av Master co-axial 8500? Kanske inte är superstora skillnader (anti-magnetiskt huvudsakligen) men ändå :) grym recension oavsett Är så otroligt sugen på att skaffa en omega AT men blir nog att vänta lite tyvärr...
 
Topp