• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMEGA SEAMASTER AQUA TERRA CHRONOGRAPH Bra Köp?

Twatch

Breitling
OMEGA SEAMASTER AQUA TERRA CHRONOGRAPH
Undrar om det är någon som har erfarenhet av denna modell och om det är ett bra köp?

http://www.omegawatches.com/collect...0-m/co-axial-chronograph-44-mm/23113445004001

uAb1KqO.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad är definitionen av ett bra köp :) ?

Omega är en stor gigant och producerar riktigt fina klockor av hög kvalité, men ett bra köp? Allt beror ju på vad du är ute efter och vad du har för krav och givetvis vad du får betala för den.

Så vad känner du själv? Uppfyller klockan det du söker och får du den till ett rimligt pris? Ja då kan det vara ett bra köp! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket handlar ju om personliga preferenser. Personligen gillar jag varken vita tavlor eller kronografer och anser att Omega är väldigt dyra nu för tiden. Det betyder dock inte att det är en dålig klocka. Kvaliteten är säkert kanon och de nya urverken ska vara riktigt bra med de längre serviceintervallerna. Gillar du modellen, storleken och tycker att det är värt priset, så köp.
 

Hardy

Thug
Bra val = om du gillar modellen.

För mig har det alltid bara funnits en omega chrono och det är speedmaster :)
 

Ricrob

Patek
Som sagt, bra val om du vill ha den men ekonomiskt sett är det (nog) en katastrof om du inte hittar en till vrakpris. Inte så poppis och svindyr ny= taskigt andrahandsvärde.
 

Twatch

Breitling
Har blivit erbjuden att köpa en ny oanvänd för 26.000kr på kronsur vill dom ha 51700 och uret.se 42000, så det borde vara ett bra pris?
 

Camo00

Patek
Med det priset är det ett grymt kap. Till nypris hade jag däremot aldrig köpt kronografen över den vanliga ATn.
 
För det priset är det ett galet kap, håller helt med Camo00. Fantastisk kvalitet, stilren design och ett tekniskt mycket avancerat urverk (Omega kaliber 3313). Köp, köp, köp ! :)
 

Bolio

Panerai
Enkelt köp, blir du less på den skicka ett pm så tar jag den gärna om du vill bli av med den.
 
Topp