• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster de Ville

klockisjohan

Breitling
Hej! Har varit på jakt efter en omega seamaster de ville, automatisk guldpläterad ett tag nu. Jag har sett att en sådan såldes, nyservad för 6900kr på beso ur och antik. Den såg ut att vara i väldigt fint skick. Någon som har sett auktioner/vintageshoppar som säljer denna modell? Alternativt säljer här på forumet?
Mvh Johan
 

hejsam

Patek
2-Faktor
För de pengarna får du i princip en i solitt guld, hade satsat på det istället. Finns en uppsjö av dessa på tradera tex, oftast gamla förtjänstklockor!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
För de pengarna får du i princip en i solitt guld, hade satsat på det istället. Finns en uppsjö av dessa på tradera tex, oftast gamla förtjänstklockor!
Fast Seamaster deville är ju inte så vanliga som förtjänstklockor.
Har sålt sådana som gått på tratten för typ 6, med box osv, så 6.9 nyservad med garanti känns kanske liiite över, men inte så värst.

Snygg modell för övrigt.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Fast Seamaster deville är ju inte så vanliga som förtjänstklockor.
Har sålt sådana som gått på tratten för typ 6, med box osv, så 6.9 nyservad med garanti känns kanske liiite över, men inte så värst.

Snygg modell för övrigt.
Var kanske otydlig, menade att det går att hitta liknande modeller i solitt guld :)

Tänkte typ liknande dessa:
https://klocksnack.se/threads/14k-guld-omega-från-67.89946/
https://klocksnack.se/threads/prisbump-4500-14k-omega-dressare-från-1962.84093/
https://klocksnack.se/threads/omega-14k-guld-60-tal-ändrad-24-9.80239/
https://klocksnack.se/threads/fantastisk-omega-i-14k-guld.79403/

Har inte tittat supernoga så dessa kanske är manuella och att det är automat ts är ute efter?
 

klockisjohan

Breitling
Hej, jo har förstått att det går att hitta manuella 14k för samma peng - men jag föredrar automatisk samt seamaster då jag förstått att en 'manuell-icke-seamaster' i princip kan krakulera av lite vattenstänk.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Skärmavbild 2019-03-21 kl. 21.26.14.png

(Hittade inte hur man länkar ett inlägg på facebook)
 

PANI

Cartier
Skärmavbild 2019-03-21 kl. 21.26.14.png

(Hittade inte hur man länkar ett inlägg på facebook)
Tjenare,
Tänkte skicka förfrågan i "vad är rimligt pris" men halkade in här.
Noll koll på modellen men har möjlighet att köpa exakt den du länkar för strax under 4k
Är detta något att ha eller vad är ett rimligt pris?
@Strindberg får gärna komma med inputs, då jag sett dig komma med vettiga inputs på vintage Omega tidigare.

Tack på förhand :)

Kan putta in de bilder jag fått också:
Screenshot_20190322-202154.jpg Screenshot_20190322-202147.jpg Screenshot_20190322-202136.jpg Screenshot_20190322-202129.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tjenare,
Tänkte skicka förfrågan i "vad är rimligt pris" men halkade in här.
Noll koll på modellen men har möjlighet att köpa exakt den du länkar för strax under 4k
Är detta något att ha eller vad är ett rimligt pris?
@Strindberg får gärna komma med inputs, då jag sett dig komma med vettiga inputs på vintage Omega tidigare.

Tack på förhand :)

Kan putta in de bilder jag fått också:
Screenshot_20190322-202154.jpg Screenshot_20190322-202147.jpg Screenshot_20190322-202136.jpg Screenshot_20190322-202129.jpg
Tack för "kreddningen" :)...
Tror att det är ett bra pris, ok pris head only, men med band o spännen låter det ännu bättre. Kolla så det är originalspännen då du köpt den, och aläng om de inte är det. Finns en bra tråd här om omegaspännen.
 

PANI

Cartier
Tack för "kreddningen" :)...
Tror att det är ett bra pris, ok pris head only, men med band o spännen låter det ännu bättre. Kolla så det är originalspännen då du köpt den, och aläng om de inte är det. Finns en bra tråd här om omegaspännen.
Tack för utförligt svar. Undersöker ang spännen
 

Petran

Breitling
Hej!
Får jag haka på här i tråden eftersom det är helt rätt rubrik. Som jag nyss skrev i min nybörjarpresentation har jag sannolikt gjort mitt första nybörjarmisstag, när jag ropade in denna: https://online.auktionsverket.se/1904/633664-omega-de-ville-guldstal-1960-tal/ Har alltså betalt ca 6000 för den. Nu visar det sig att den går ca 8 timmar, och känns ganska racklig i kronan. Gissar att fjädern är ganska sönderdragen. Tänker att jag antingen bara använder min ångerrätt på auktionshuset, eller så går jag med den till Farfars och frågar vad det är för dignitet på problemet. Den ska enligt utropet vara 60-tal, men inga nummer, referenser eller papper är med. Står inget präglat på utsidan av boetten, så om inte annat behöver den öppnas för att identifieras. Men som sagt, kanske bäst att återlämna, och börja om på nytt. Synpunkter?
 

PANI

Cartier
Kan bara ge som input att min nämnds ovan (3600 betalade jag, inkl 2 band varav ett Omega orignal och två spännen) och den har väl en gångreseev på ca 36-38h och en gångavvikelse på 10-12 sek / 24h så skulle säga skicka tillbaka och leta nytt ex

@Petran
 

Petran

Breitling
Hej!
Får jag haka på här i tråden eftersom det är helt rätt rubrik. Som jag nyss skrev i min nybörjarpresentation har jag sannolikt gjort mitt första nybörjarmisstag, när jag ropade in denna: https://online.auktionsverket.se/1904/633664-omega-de-ville-guldstal-1960-tal/ Har alltså betalt ca 6000 för den. Nu visar det sig att den går ca 8 timmar, och känns ganska racklig i kronan. Gissar att fjädern är ganska sönderdragen. Tänker att jag antingen bara använder min ångerrätt på auktionshuset, eller så går jag med den till Farfars och frågar vad det är för dignitet på problemet. Den ska enligt utropet vara 60-tal, men inga nummer, referenser eller papper är med. Står inget präglat på utsidan av boetten, så om inte annat behöver den öppnas för att identifieras. Men som sagt, kanske bäst att återlämna, och börja om på nytt. Synpunkter?
Så, det blev en liten tur på stan, visade först upp den för Farfars. Kronan var fel, för liten, och den lät konstigt på gången. Men det skulle vara problem att hitta reservdelar, dessutom fullbokat till augusti.
Vidare till ABC och Werner tittade på den. Det går ju inte att öppna baksidan, verket skall ut "genom glaset", men det var för dålig amplitud, och som sagt fel krona. Men reservdelar till Omega var ju inga problem i den verkstan, så om allt går som det ska har jag den om ett par veckor, nyservad och fin. Totalkostnad inköp och service ca 10 kkr, men båda herrarna har ändå berömt klockans kondition, fin urtavla och det ena med det andra. Så det blir nog bra.
 

Petran

Breitling
Så, det blev en liten tur på stan, visade först upp den för Farfars. Kronan var fel, för liten, och den lät konstigt på gången. Men det skulle vara problem att hitta reservdelar, dessutom fullbokat till augusti.
Vidare till ABC och Werner tittade på den. Det går ju inte att öppna baksidan, verket skall ut "genom glaset", men det var för dålig amplitud, och som sagt fel krona. Men reservdelar till Omega var ju inga problem i den verkstan, så om allt går som det ska har jag den om ett par veckor, nyservad och fin. Totalkostnad inköp och service ca 10 kkr, men båda herrarna har ändå berömt klockans kondition, fin urtavla och det ena med det andra. Så det blir nog bra.
Nu har den varit på service! Den fick mycket beröm för det felfria verket, även om det behövde rengöras och så. Inga skador och ska gå fint, vi får väl se. Tråkigt band och spänne, dock, så där får jag leta vidare. Kul när man får bilder av urmakaren :)
2019-05-07 19.39.08.jpg IMG_0641.jpg 2019-05-07 19.30.47.jpg
 
Topp