• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Deep Blue

JCE

Cartier
Hej,

Storyn började tidigare i år när jag besökte min urmakare för att byta batteri i min Omega Marine chronometer. Urmakaren tittade på klockan och frågade om jag var intresserad av två gamla Omega dykare som han köpt av ett dödsbo. Han hade en Big Blue och en Grand........trodde först att han skämta då dessa är mina drömklockor. En ägare och orörda enligt urmakaren men klockorna har varit med om en hel del. Gav direkt ett bud på klockorna och han sa att vi var rätt nära +-1000 € så det skulle nog bli affär. Vi kom överrens att han servar verken i bägge klockorna och återkommer när jobbet var klart.

BIG MISTAKE!!!!
När jag inte hört något på ett tag ringer jag honom och han vrider och vänder och berättar att en kund sett klockorna och bjöd 3000 € mer än vad mitt bud låg på. Blev ju riktigt besviken då jag trodde dealen var klar. Klarade inte av att buda mer och försökte glömma bort klockorna.
Några veckor gick och han visade en bild på Granden på Facebook. Slog honom en signal med hopp om att dealen inte hade blivit av. Ingen affär var uppgjord och jag höjde mitt bud att matcha den andra köparens. Vi kom överrens åter en gång om att klockorna var mina och bad om att få betala dom snarast även fast Granden inte var riktigt färdig än. Otroligt men sant så ringer han mig om att han fått ett bud på Granden som var 3000 € högre än mitt. Jag visste inte om jag skulle ta livet av honom eller mig själv. Andra gången dealen inte blev av.......visst är det jävlig oschysst från hans sida då vi hade verkligen gjort upp affären. Jag ville inte börja bråka med honom och gav istället ett bud på Big Blue:n och fick den till ett rätt bra pris.
Well............mögliga Seamastern är nu min och jag är mycket nöjd. Jakten på en Grand fortsätter........
zyzJLC3.jpg

Yjuvuqh.jpg
 

Daytona96

Rolex
Tråkigt att the grand inte blev din, men kul att du lyckades köpa big blue:n!
Stort grattis och lycka till i jakten!:)
 
  • Like
Reactions: JCE
Topp