foppa13
Silver
Hallå KS, nyss börjat intressera mig för vintage klockor, kom och tänka på en dag att farsan borde ha nån gammal klocka kvar i gömmorna. Frågade mor och jodå det ska nog finnas nån kvar om jag inte slängt iväg dom, hon kom förbi idag med några klockor och en ask som det stod omega på då höjs ju pulsen lite i alla fall. Inuti låg klockan som ni ser nedan, jag kommer inte ihåg att han nånsin haft den och mor mindes inte heller vart den kom från eller om den använts nån gång. Vet inte mycket om den alls eller om den funkar, den jag såg var att minutvisaren inte hängde med när man ställde tiden timvisare och datum snurrar som dom ska. Har lite funderingar så tänker att jag slänger ut lite frågor här så får vi se vart det leder...
Hoppas på lite hjälp och tips!
/Foppa
- Vad kan man säga om klockan utifrån bilderna, årtal, modell, osv.
- Vad kan det kosta att lämna in den för en service, är det värt det eller blir det för dyrt om man ser till värdet på klockan?
- Är inte så förtjust i armbandet om man faktiskt ska använda den, nån som har tips på nått snyggt passande band i läder?
- Antar att serienumret sitter på insidan av boettbaksidan, måste man gå till en urmakare för att få den öppnad eller kan man göra det själv med nått enkelt verktyg?
Hoppas på lite hjälp och tips!
/Foppa