• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Olympic XVI

ssp226

Cartier
Tänkte dela med mig av en rolig liten Omega som jag snubblade över häromdagen. Det är Omega nummer 2 i min samling och ett rejält undantag till regeln då jag nästan uteslutande håller mig till Rolex.

Jag hade ingen aning om vad det var för klocka men tavlan lockade mig tillräckligt för att köpa den. Som tur är finns det alltid en uppsjö av information om Omega vintage. Omega samlare verkar vara lika minst, om inte mer, besatta av detaljer än vintage Rolex samlare.

Här är den i alla fall. Omega Seamaster XVI med "creamy butter" dial. Tavlan är i väldigt fint skick och har bara ytterst lite ytlig spiderweb.
Här finns det lite intressant läsning för den som orkar:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9432856/Seamaster16post.pdf


omegaxvi.jpg
 

Skuggan

Omega
Grattis till den! Omega gjorde många rätt där. På Omega-specialen den 14:e Nov finns ett syskon i rosa guld och utropet säger en hel del.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tänkte dela med mig av en rolig liten Omega som jag snubblade över häromdagen. Det är Omega nummer 2 i min samling och ett rejält undantag till regeln då jag nästan uteslutande håller mig till Rolex.

Jag hade ingen aning om vad det var för klocka men tavlan lockade mig tillräckligt för att köpa den. Som tur är finns det alltid en uppsjö av information om Omega vintage. Omega samlare verkar vara lika minst, om inte mer, besatta av detaljer än vintage Rolex samlare.

Här är den i alla fall. Omega Seamaster XVI med "creamy butter" dial. Tavlan är i väldigt fint skick och har bara ytterst lite ytlig spiderweb.
Här finns det lite intressant läsning för den som orkar:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9432856/Seamaster16post.pdf


omegaxvi.jpg
Grym! Dock lite fattigt med information i inlägget. Är detta den åtgärdade varianten efter OS-fiaskot? Hade för mig att den varianten du har var emalj? Emalj borde väl inte småspricka? I vilket fall grym och håller alltid ett öga öppet efter dessa. Iofs helst den variant Kaplans har men din är också riktigt läcker!
 

Pictor

Audemars
Tänkte dela med mig av en rolig liten Omega som jag snubblade över häromdagen. Det är Omega nummer 2 i min samling och ett rejält undantag till regeln då jag nästan uteslutande håller mig till Rolex.

Jag hade ingen aning om vad det var för klocka men tavlan lockade mig tillräckligt för att köpa den. Som tur är finns det alltid en uppsjö av information om Omega vintage. Omega samlare verkar vara lika minst, om inte mer, besatta av detaljer än vintage Rolex samlare.

Här är den i alla fall. Omega Seamaster XVI med "creamy butter" dial. Tavlan är i väldigt fint skick och har bara ytterst lite ytlig spiderweb.
Här finns det lite intressant läsning för den som orkar:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9432856/Seamaster16post.pdf


omegaxvi.jpg
. Där kom den äntligen, din är enligt mig mycket exklusivare med sitt superba sätt som Omega formger siffran 16. Den överlastade heraldiken på Kaplans ex. hör hemma på baksidan på boetten, precis som på din. Stort stort grattis
 

ssp226

Cartier
Grym! Dock lite fattigt med information i inlägget. Är detta den åtgärdade varianten efter OS-fiaskot? Hade för mig att den varianten du har var emalj? Emalj borde väl inte småspricka? I vilket fall grym och håller alltid ett öga öppet efter dessa. Iofs helst den variant Kaplans har men din är också riktigt läcker!

Den här har den kinesiska lacktavlan och i princip alla har sprickor om man kalla det så, kika på länken jag bifogade. Han beskriver det som samma effekt som med gammalt porslin vilket är en rätt bra beskrivning.

Den på kaplans är i en klass för sig med logon på tavlan och i roseguld. Men det är roligt med den här ändå, den ser bättre ut i verkligheten och gör sig bra på handleden.
 
Topp