• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster, rätt väg att gå?

mrviktors

Omega
2-Faktor
Jag är mycket väl medveten om att det i denna värld inte finns ett direkt svar eller en utstakad väg att gå. Trots detta kan jag inte motstå frestelsen att ändock ställa frågan... I skrivandets stund äger jag en Longines conquest automat och en Longines conquest heritage. Tycker om Longines men ägandet av en tredje är för tillfället uteslutet. Inom en snar framtid har jag tänkt att göra min samling bestående av två klockor ---> tre klockor. Min tanke är också att jag ska hoppa upp ett snäpp om man nu kan säga så. Har de senaste veckorna gottat ner mig i omega, främst seamaster 300. Min tanke är att lägga 15-22k på en beggad klocka, automat. Har inte riktigt förstått skillnaden på vilka som är "helt runda" och vilka som inte är det :dead: Har det varierat mellan olika årsmodeller? Jag uppskattar den runda modellen mest. Om någon av er sitter inne på en pedagogisk förklaring får ni gärna dela med er.
Min Longines conquest använder jag som vardagsklocka varvat med någon parfymis. Jag har inte låst mig till omegan än så har ni andra "liknande" förslag för klockor i samma prisklass så välkomnas det varmt. Bifogar en bild på den "runda" så jag inte förklarat helt gälet. (OBS! Bilden är inte min egen utan lånad!) Re-vamped-and-ready-for-deskdiving-Omega-Seamaster-300-photo-2.jpg
 

mouqvist

Rolex
Om du menar den som James bär i senaste Spectre så kan du glömma att hitta inom ditt prisintervall
Dessutom gör den inget annat än att ange tid och spränga sig själv i luften, ingen laser längre, ingen metallkabel som kan dra upp dig från en farlig situation, ingen supermagnet som hjälper till att dra ned en klännings dragkedja... suck!
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Jag menar inte den senaste då jag vet att den ligger en bra bit ovanför min budget. Men är alla de som är runda utan "taggar" Co-Axial?
 

audotcom

Panerai
Hej och välkommen till forumet @mrviktors ! Seamaster PRO (den taggiga) skulle jag rekomendera alla dagar i veckan, en riktigt sjysst klocka som passar till det mesta. Sen är den ju hyfsat kult efter alla Bondrullar.. Dock så sitter jag och funderar på om du kikat något på Oris? Typ Oris Aquis? Annars så finns ju Sinns dykare som ett annat alternativ.
 
Seamasters är aldrig fel. Har en bond fast i svart och en Planet Ocean, också den den faktiska modellen han har i Quantum of Solace. Den kan du få runt 20 om du letar lite.

Kan också rekommendera Oris, grymt trevliga klockor. Har en PRO Diver och en Aquis Maldives. Tag heuer aquaracer, diverse modeller, är riktigt trevliga och kan rekommendera både den nya och den gamla 500m.

Vill du ha lite häftigare klocka som står ut så år Fortum B42 dukarna riktigt roliga. Den finns i roliga färgkombinationer och med två olika bezeler vara den nya med stora "hajtänder" är den som jag tycker är trevligast för ögat.

Har blivit ett gäng dykare genom åren och är i den fåran jag trillat i. Lol
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Kollade faktiskt på Oris innan jag inhandlade min första Longines. Slutsatsen jag drog då var att de kändes lite klumpiga och stora men så kanske det inte alls är?
 
De är inte så nätta som t.ex en SMP300 men men Aquis modellen finns det en del lite mindre av som är helt ok även på en smal handled. Mina 17,5 cm pinnar bär faktiskt upp en PRO Diver helt ok. ☺

Men men, seamastern är en fantastisk klocka. Köpte faktiskt en till idag. Kommer sälja av min Quartz om du vill testa något som inte kostar skjortan direkt. Är en 09 i prima skick. Bara hojta till om du skulle vara intresserad.
 

Burskydd

Breitling
Hoppar in och lånar tråden istället för att starta upp en ny, hoppas att ni har förståelse för detta och kan hjälpa flera personer samtidigt. Är själv en färsking på forumet och har gått i köptankar (Omega) i många år. Hoppas vara mogen att ta detta stora livsavgörande språng inom kort. Hoppas att hitta ett begagnat ur i "mint condition" som kan åldras med värdighet på min handled. Har tänkt mig ett tak på 30`. Går det att få något prisvärt och stilrent ur för denna summa blir jag nöjd.

Eftersom jag endast kommer att vara ägare utav EN klocka har jag följande krav:

Stilren, skall fungera både till vardags och till fest
Gärna repfritt glas

Såg att det fanns en PO 42mm på blocket för 30´, är detta ett bra köp elller skall man satsa på en ny klocka?

Mvh

/A
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Hoppar in och lånar tråden istället för att starta upp en ny, hoppas att ni har förståelse för detta och kan hjälpa flera personer samtidigt. Är själv en färsking på forumet och har gått i köptankar (Omega) i många år. Hoppas vara mogen att ta detta stora livsavgörande språng inom kort. Hoppas att hitta ett begagnat ur i "mint condition" som kan åldras med värdighet på min handled. Har tänkt mig ett tak på 30`. Går det att få något prisvärt och stilrent ur för denna summa blir jag nöjd.

Eftersom jag endast kommer att vara ägare utav EN klocka har jag följande krav:

Stilren, skall fungera både till vardags och till fest
Gärna repfritt glas

Såg att det fanns en PO 42mm på blocket för 30´, är detta ett bra köp elller skall man satsa på en ny klocka?

Mvh

/A
Ett väldigt bra köp. Ska själv skaffa mig en sån!
 
Topp