Jag är mycket väl medveten om att det i denna värld inte finns ett direkt svar eller en utstakad väg att gå. Trots detta kan jag inte motstå frestelsen att ändock ställa frågan... I skrivandets stund äger jag en Longines conquest automat och en Longines conquest heritage. Tycker om Longines men ägandet av en tredje är för tillfället uteslutet. Inom en snar framtid har jag tänkt att göra min samling bestående av två klockor ---> tre klockor. Min tanke är också att jag ska hoppa upp ett snäpp om man nu kan säga så. Har de senaste veckorna gottat ner mig i omega, främst seamaster 300. Min tanke är att lägga 15-22k på en beggad klocka, automat. Har inte riktigt förstått skillnaden på vilka som är "helt runda" och vilka som inte är det
Har det varierat mellan olika årsmodeller? Jag uppskattar den runda modellen mest. Om någon av er sitter inne på en pedagogisk förklaring får ni gärna dela med er.
Min Longines conquest använder jag som vardagsklocka varvat med någon parfymis. Jag har inte låst mig till omegan än så har ni andra "liknande" förslag för klockor i samma prisklass så välkomnas det varmt. Bifogar en bild på den "runda" så jag inte förklarat helt gälet. (OBS! Bilden är inte min egen utan lånad!)

Min Longines conquest använder jag som vardagsklocka varvat med någon parfymis. Jag har inte låst mig till omegan än så har ni andra "liknande" förslag för klockor i samma prisklass så välkomnas det varmt. Bifogar en bild på den "runda" så jag inte förklarat helt gälet. (OBS! Bilden är inte min egen utan lånad!)