Flexosteffe
Basic
Hej! Stefan heter jag! Ny här på forumet. Tänker köpa en seamaster, kan inte mycket om klockor. Vad ska man tänka på när man köper beg. Tänker lägga ca 30 på klocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla in denna tråden för inspiration https://klocksnack.se/threads/uppro...r-eller-har-haft-en.6965/page-97#post-2860456Hej! Stefan heter jag! Ny här på forumet. Tänker köpa en seamaster, kan inte mycket om klockor. Vad ska man tänka på när man köper beg. Tänker lägga ca 30 på klocka
Den där är TJOCK skall du veta. Priset lite i högsta laget tycker jag också. Bättre att köpa en vanlig (ej kronograf) SMPc som är tunnare, den här känns rätt vettigt prissatt.https://www.chrono24.se/omega/--seamaster-professional-chronograph--id11292938.htm
Vad tror ni om denna. Är det bra köp?
Ja det skiljer nog typ 3mm tror jag. Surfa lite på refnummer o spec så hittar du nog. Sedan tycker jag precis som ovan att den där klockan dykare som den är helst inte skall vara chronograf. Om du verkligen vill ha en Chrono så är det mycket bättre att kika på speedmastern!Ok tack för svar. Skiljer det mycket i tjocklek på dom, tycker kronografen är så snygg
Ok tack för svar. Skiljer det mycket i tjocklek på dom, tycker kronografen är så snygg
Är väl 12,5mm för en SMPc och just denna kronograf passerar väl 16mm ? Finns andra SMP-kronografer med annat verk som blir lite tunnare men under 15mm hamnar man inte.Ok tack för svar. Skiljer det mycket i tjocklek på dom, tycker kronografen är så snygg
Är väl 12,5mm för en SMPc och just denna kronograf passerar väl 16mm ? Finns andra SMP-kronografer med annat verk som blir lite tunnare men under 15mm hamnar man inte.
Helt sant och ingen 7750-baserat klocka hamnar väl under 15mm. Skrev det som info då det väl inte alls framgår av LW's annons. Skillnaden i höjd (och även vikt) är rätt påtaglig. Folk handlar på distans och det är ju bra att veta vad man köper. Ok, seriösa handlare erbjuder ju retur. Gillar man klockan efter att ha provat den, ja då är det ju inga problem. Har själv inte gillat kronografversion av SMP förr, haft åsikten att kronografer helt enkelt inte har under vattnet att göra men börjat svänga lite att dom är ju rätt häftiga ändå och imponeras av Omegas ingenjörsmässiga bedrift (iaf i fallet PO) av att man kan använda dom under vattnet.Till SMP:ns försvar, hur många dykarkronografer är särskilt mycket tunnare?
Helt sant och ingen 7750-baserat klocka hamnar väl under 15mm. Skrev det som info då det väl inte alls framgår av LW's annons. Skillnaden i höjd (och även vikt) är rätt påtaglig. Folk handlar på distans och det är ju bra att veta vad man köper. Ok, seriösa handlare erbjuder ju retur. Gillar man klockan efter att ha provat den, ja då är det ju inga problem. Har själv inte gillat kronografversion av SMP förr, haft åsikten att kronografer helt enkelt inte har under vattnet att göra men börjat svänga lite att dom är ju rätt häftiga ändå och imponeras av Omegas ingenjörsmässiga bedrift (iaf i fallet PO) av att man kan använda dom under vattnet.