• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster

agraw

Cartier
2-Faktor
Pris
6.5k
Returpolicy
Ingen retur.
Bilder Skickat
  1. Ja
Ett bättre ex Omega Seamaster från c. 1956. Servad 2019 av Norrlands ur, men tyvärr tappat bort kvittot (edit: hittat bild på kvittot så service går att intyga). Mitt ord får gälla på det.
Tavlan har en härlig patina som var ett av skälen till att jag köpte klockan. Riktigt fint skick med skarpa linjer även om den säkerligen blivit polerad vid något tillfälle. Originalkrona. Cal 491. Ca 34 mm som bärs något större tack vare grova bandhorn med 18 mm luggar. Glaset är ej original och är lite snedmonterad (?), vilket syns på en av bilderna (edit: urmakare har fixat glaset 10/4). Finns något litet märke/dammkorn innanför glaset. Är dock inget som märks vid användning utan från egentligen bara en vinkel. Håller tiden vintage-bra, inget jag uppmätt eller funderat på när jag använt den regelbundet.
Pris: 6.5k inkl frakt. Kommer på ett Hirsch-läder som syns på bilderna.
IMG_5829.JPG


IMG_5831.JPG
IMG_5832.JPG
IMG_5833.JPG
IMG_5837.JPG
IMG_5838.JPG

IMG_5890.JPG
IMG_5889 2.JPG
 
Senast ändrad:
Topp