• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega/Sinn/Tudor Vilken?

Vilken skulle du välja

• Omega Seamaster Pro

Röster: 66 30.8%
  • Sinn 856

Röster: 11 5.1%
  • Tudur BB

Röster: 62 29.0%
  • Tudor BB 36

Röster: 75 35.0%

• Totala väljare
    214

1965ek

Diamant
2-Faktor
Hej,
Har i stort sett bestämt mig för en av klockorna nedan som min nästa. Min fråga till panelen är vilken av dom ni skulle vilja köpa av mig när jag sedan lessnat på den. Motivera gärna... Om ni vill ange nackdelar med någon så gör gärna det. Som ni kan se så är det sportigt och vattentätt jag listat i prisklassen runt 20k så andra förslag upp till 41mm diameter kan ni även ange...
Kan tillägga att jag kommer att använda den som en EKK (En Klocka Kille) Från skjorta till badstrand alltså.

omega-seamaster-om18139.jpg

SIN55.jpg
tudor-black-bay-15 red.jpg
tudor-heritage-black-bay-36-9316.jpg

Blir svårt att klämma in smpc i budgeten om du köper ny, men köper du begagnad så är det ett bra val, mest klocka för pengarna. Men den jag lägger min röst på är black bay 36, bra allround klocka i en bra storlek som passar perfekt för en owg eller "ekk" :)

Omegan! Du får en stilren klocka med datum som passar till det mesta, och de flesta känner till märket(även "vanligt" folk), vilket underlättar framtida försäljning.

Sinn 856 tycker jag är en av marknadens mest mångsidiga klockor. Vill gärna ha en själv. Med det sagt hade jag om jag verkligen bara skulle köra på en klocka så hade jag gått på BB 36::an... eller det hade jag ju inte alls utan istället väntat tills den nya 41mm versionen kommer ut i butik. Anledningen är helt enkelt att det är en klocka med mer detaljer, vilket känns relevant om man nu bara ska ha en.

BB36an kommer funka bäst till mest, används inte skjorta för vardagligt bruk så är ju Seamastern nästan lika gångbar.
BBn är i mitt tycke lite för klossig för skjorta även om det naturligtvis går till nöds, Sinnen känns även om det är en fin klocka lite som ett segment under dom andra.
Dock är jag ingen förespråkare av dykare till skjorta, är iofs ingen förespråkare av vridringar alls så läs min kommentar med det i tanken.

Vad ligger en Aqua Terra på begagnad? och då tänker jag i första hand på den i mitt tycke mycket snyggare första varianten med ram runt datumet och utan PCL, för trots att jag inte direkt är omegafrälst så måste den nog vara bland de bästa som gjorts för en OWG

Väldigt nöjd med min.

IMG_20170414_155314_364.JPG

BB36 blir lite för spretig för mig, vad vill den vara? en förkrympt snow flake, en låtsasexplorer?

BB dykaren hämtar inspiration från tidigare äldre tudordykare medans 36'an känns ny och att den inte riktigt vet vad den vill. I så fall skulle jag hellre letat upp en beggad 14270.

Tudor BB!

Trots att jag är ett fan av Omega så måste jag säga att SMP inte är kul om den inte har svärdsvisare, vågig tavla och fyrkantiga/triangulära index.
Sinnen är lite för avskalad i sammanhanget, hade hellre kikat på en annan Sinn.
Tudor BB 36 förstår jag mig inte på alls.
Vidare så kommer jag inte överens med timvisaren på Tudor BB heller, men den vinner trots allt denna kamp.

Det finns många modeller av Sinn som ryms inom din budget men utifrån de val du lagt fram så röstar jag BB36 om den ska användes som enda klocka dvs. allround. (På andra plats väljer jag SMP.)

Senast ändrad:
Röstar på Seamaster antingen nya modellen med keramisk ring eller den gamla 2254 med svärdvisare. BB36 är snygg men personligen upplever jag den lite liten. Kanske någon annan Sinn men denna har jag svårt för. Seamaster och BB36 känns som mest gångbara i alla lägen.

Hade valt tudor BB 36, men om den föregående modellen utav Omegan varit ett alternativ så hade det varit mitt val. (Vill t.o.m ha den själv!)

Har skickat förfrågan via Chrona24 på Omegan och BB36. Dessa två ligger närmast precis som panelen röstat. Tur att det är påsk som man hinner tänka några varv till. När jag la upp denna post så var det 80-20 till Omegan. Det har svängt till BB36 fördel. Största anledningen är att jag hittills inte trivts med länk utan alltid plockat bort för att sätta på ett läder (eller gummi vid badsemester). Om historien upprepar sig och jag vill plocka bort länken så tror jag BB36 kommer passa bäst. Om det blir BB36 så blir det ändå på länk då jag läst gott om den. En annan anledning är att Tudor flyger mer under radarn för "vanligt folk" vilket iofs kan vara fördel åt andra hållet om man skall flippa som någon kommenterat.

@Moorflax Jag gillar verkligen 857UTC men den är lite för stor. Har just nu en Sinn 104 som jag bara gillar så himla mycket men som kommer få gå om jag bara kan bestämma mig här.

Nu får vi se om jag hittar ett argument att ändra mig igen...

Den tickar högt. Speciellt om man har den nära örat om man ligger i söngen ex.

När jag säger högt menar jag i jämförelse med andra fina ur.

Gissar att om man inte har den nära örat eller om man hör lite dåligt så störs man inte.
Se på tusan, när jag håller den mot örat kan jag höra den. ;)

Tillbaka
Topp