• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SMP

Skall jag köpa?


  • Totala väljare
    53

O-G

Breitling
Tjenare!
Mitt första inlägg här så ta det lugnt på mig jag är fortfarande färsking.
Nu är det så att jag måste ha omega SMP, har funderat på att köpa en sen sommaren. Den här har fångat mitt intresse men tö kter rådfråga!
Vad tycker ni helt enkelt?
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-12-29-01-38-25.png
    Screenshot_2015-12-29-01-38-25.png
    98.8 KB · Visningar: 235

Nic

Rolex
2-Faktor
Om du måste ha en SMP som du skriver finns det väl ingen orsak att tveka, kööör bara!
Min säger hej. :)

Bild.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Köp den senaste modellen, den är sjukt snygg. Den keramiska urtavlan och bezeln ger den ett mer dressat intryck, tycker den ser om möjlig ännu bättre ut i verkligheten än på bild. Dessutom sjukt skön länk. Jag ångrar att jag sålde min :/ Strunta i alla haters!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Strunta i den på blocket, du hittar säkerligen en här på forumet inom nära framtid.
Håller dock med @Nicbex den nya keramiska är faktiskt sjuuuk nice
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Kör på, men nya SMP-C är betydligt roligare och den hittar du ny för inte många tusenlappar mer än den på blocket!
 

Göteborgare

Cartier
Den nya har dock inte vågmönstret på urtavlan vilket jag tycker är ett väldigt karakteristiskt drag hos SMP. Som tidigare nämnts så är det ju inte helt ovanligt med fina SMP's på forumets Köp och Sälj avdelning. Lycka till och vi ser fram emot bilder när du köpt en.
 
Hade ingen bild på bara min SMPc men här ser du den längst till vänster tillsammans med sin släkting Planet Ocean längst till höger och den fantastiska Speedmastern i mitten.

Var lite små kritisk till de nya SMPc innan jag skaffade den men ack så fel jag hade. Att den har en slät urtavla gör den snarare betydligt sexigare. Alltid stört mig på trycket på vågmönstret, på de gamla, som gör att det ser lite billigt ut.

IMG_20151227_224740-01.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Snyggast är nog 2254.50.00 med svärdvisare och svart tavla. Tyckte det var synd dom gick ifrån vågmönstret på tavlan tills jag höll i den senaste. Den är jättefin faktiskt, speciellt i svart. SMP är den ultimata allroundklockan för rimliga pengar. Perfekt vikt och storlek, skönaste länken och hög kvalitet i allt. Passar lika bra till kostymen som på stranden.
 

O-G

Breitling
Tack så väldigt mycket allihopa.
Jag uppskattar verkligen allt. Jag har snackat med han på blocket och han var villig och pruta och är väldigt trevlig dessutom. Han tänkte själv köpa den senaste SMP som henke förslog.
Men jag tror jag passar och samlar lite mer pengar för en nyare klocka som ni tipsa!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Köp den nya SMP-C isåfall, den är mycket snyggare! Skruv-länkar också. Kostar inte så många fler tusenlappar än den du tittar på. Sålde själv en polares några månader gamla SMP-C för dryga 20-lappen här för inte så längesen.

Ett ännu bättre alternativ (snyggare) enligt mig är 2254.50. Däremot svårt att få tag på i bra skick med nyligen utförd service till en rimlig peng tycker jag.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
SMP är en bra klocka, men att jämföra med en Rolex SD är kanske inte riktigt ok, inte minst med tanke på prisskillnaden.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Inte en standard seamaster men en PO tycker jag är helt klart jämförbar eller vad tycker ni andra?
Nej, tycker inte det personligen.
Men det var inte riktigt det jag avsåg, utan mest att det kanske är svårt att jämför att köpa en klocka för ca 17 000 med en som kostar mellan 45 000 - 75 000 begagnad beroende på om det är en 16600 eller en 116600.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tackar! :) Ref är 212.30.41.20.01.002. Slutade tillverkas nån gång 2012 när nya versionen ersatte den om jag minns rätt.
Gillar denna version på grund av vågtavlan samt applicerade Omega-logon samt markerade/rundade index. Det enda jag inte är helt såld på är skelettvisarna utan föredrar svärdvisarna som fanns på tidigare versioner men dessa saknar å andra sidan applicerad logo och markerade/rundade index.
 
Senast ändrad:
Topp