• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster 145.022-74

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Pris
45000
Returpolicy
Ingen retur då pengarna skall till ny klocka.
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu igen efter mycket velande i ett halvår!

Köparen kan förvänta sig en riktigt charmig vintageklocka :)

Min klocka har referens 145.022-74 och kommer på den ovanligare 1116 länken med 575 ends. Marknadsvärde för länken i sig är runt 7000kr.

Skicket på klockan är riktigt bra, med en patina som är mycket gul och vacker. Fått många komplimanger för denne på GTG och i andra sammanhang. Tyvärr är patinan väldigt svårfotad utan upplevs bäst i solljus.

Det finns en ding på vänstersidan av bezeln, vilket också syns på bilderna. Antagligen har caset blivit polerat på denna sida, för där ser det riktigt fint ut. I övrigt är caset tjockt och skarpt, men kan säkert fått sig en polering i sitt 45-åriga liv.

Klockan har fått sig en service av Farfars Klocka sen vår 2016. Finns inget papper på detta, men jag är god vän med klockans tidigare ägare som i sin tur är vän med Farfars Klocka. Ni får helt enkelt lita på mitt hedersord. Klockan har riktigt god kraftreserv samt håller tiden inom COSC de gånger jag uppmätt den.

OBS! Kommer "enbart" på länk. Natobandet är endast tänkt som inspirationsbild. Ni får hemskt gärna be om fler bilder :)

Pris? 45.000 kr
Vart? I Göteborg och skickas helst inte, men är såklart flexibel.
Retur? Nej, då pengarna skall användas till ny klocka.
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/steffe.41042/#post-2138459

Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen om jag får kalla fötter och vill behålla klockan.
IMG_20190525_102702.jpg

speedmaster1.jpeg
speedmaster4.JPG
speedmaster5.JPG
speedmaster7.JPG
speedmaster8.jpg


Tack KS för ett fantastiskt forum och för annonsmöjligheten!
 
Senast ändrad:
Topp