fsdfsdf
Basic
Vad gör man på en lördag eftermiddag efter en intensiv vecka? Jo, äntligen försöker gå till grunden med hur reset-funktionen egentligen fungerar på en Omega Speedmaster.
Länge har jag gått och malt i funderingar på ifall sekundvisaren åker TILLBAKS när man nollställer eller åker FRAMÅT så att säga. Det har känts som att den gör både och beroende på hur långt man kommit på varvet och brytpunkten verkade vara runt 30 sekunder.
Hursomhelst - med en vetenskaplig metod och med hjälp av min smartphones slowmotion-funktion i kameran testade jag massa olika gånger och efter ett par omtagningar verkar det som att reseten åker bakåt fram till ca 26 sekunder, men att den sen efter den punikten istället går den istället resten av varvet runt. Har ni noterat likande? Samma för alla referenser? Finns det någon officiell dokumentation? Nedan videoupptagningarna på min 1969 pre-moon 145.022-referens.
(PS - Nu när detta är utrett kan jag återgå till att räkna makaroner i skafferiet och lägga höstlöven på gräsmattan i rad #meanwhileinsyria)
Chronon pausad på 24 sek - den resettas bakåt:
Chronon pausad på 28sek - den resettas framåt:
Hursomhelst - med en vetenskaplig metod och med hjälp av min smartphones slowmotion-funktion i kameran testade jag massa olika gånger och efter ett par omtagningar verkar det som att reseten åker bakåt fram till ca 26 sekunder, men att den sen efter den punikten istället går den istället resten av varvet runt. Har ni noterat likande? Samma för alla referenser? Finns det någon officiell dokumentation? Nedan videoupptagningarna på min 1969 pre-moon 145.022-referens.

(PS - Nu när detta är utrett kan jag återgå till att räkna makaroner i skafferiet och lägga höstlöven på gräsmattan i rad #meanwhileinsyria)
Chronon pausad på 24 sek - den resettas bakåt:
Chronon pausad på 28sek - den resettas framåt:
Senast ändrad: