• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Grey Side of the Moon

nissehult

Patek
2-Faktor
Välgjord recension. Tack för den.

Angående uni-directional vs bi-directional så är det en lika infekterad debatt som "vad smakar bäst, Pepsi eller Coke?" :) En uni-directional rotor har lite lättare att engagera uppdragningsmekanismen (mindre moment behövs). Bi-directional drar å andra sidan åt båda hållen - dock så blir mekanismen som för över rotorrörelsen till fjäderenergi lite mer komplicerad (läs: lite högre risk för krångel.)

Vad är bäst? Vet ej. Men det är häftigt när rotorn spinner vilt :)
 

MånsT

Rolex
Välgjord recension. Tack för den.

Angående uni-directional vs bi-directional så är det en lika infekterad debatt som "vad smakar bäst, Pepsi eller Coke?" :) En uni-directional rotor har lite lättare att engagera uppdragningsmekanismen (mindre moment behövs). Bi-directional drar å andra sidan åt båda hållen - dock så blir mekanismen som för över rotorrörelsen till fjäderenergi lite mer komplicerad (läs: lite högre risk för krångel.)

Vad är bäst? Vet ej. Men det är häftigt när rotorn spinner vilt :)
Tack. Du har helt rätt i det du säger. Personligen har jag lärt mig att gilla rotorn i klockan :)
 

Makkanxd

Rolex
Riktigt snygg är den :)
 

Bilagor

  • IMG_0052.JPG
    IMG_0052.JPG
    145.5 KB · Visningar: 58

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för en riktigt bra recension! Har inte klämt på denna modell men väl en Vintage Black en gång och den var faktiskt mumma.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Jag har precis läst igenom hela tråden. Tack för en genomtänkt och välskriven recension. Fin klocka!
 
Topp