• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Professional 105.012

Malcolm Y

Omega
Pris
125000
Returpolicy
F2F så ingen retur
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej

Jag säljer min Speedmaster Professional 105.012-66. Detta är altså en pre-moon referens, och är den referens som användes vid månlandningen med Apollo 11, mao den riktiga månklockan.

Kort beskrivning
-klockan köptes av första ägaren 1969, som ägde den fram till mars 2020 (ett signerat brev från ursprungliga ägaren med kort historia om klockan medföljer), jag köpte den av nästa ägare i januari 2021.
-boetten är i bra skick och saknar spår av polering, det finns såklart spår av användning efter 55 år
-original DON bezel i bra skick, endast ett fåtal små märken och inga dings
-original pushers (de korta och tjocka s.k. mushroom pushers), detta är rätt ovanligt då de flesta blivit bytta till den längre/höre varianten vid service
-tavlan är i bra skick, endast ett litet släpmärke i timräknaren, annars jämn färg och med fin patina på timmarkeringarna, lumen på visare och timmarkering har ungefär samma färg
-urverket (cal. 321) är rent och snyggt och delarna uppvisar liknande kulör, vilket styrker att delarna är original och inte har blivit utbytta vid service
-klockan är servad och genomgången hos Farfars Klocka i Stockholm 26/3-2020 (kvitto finns)

Detta är en riktig klenod som inte är så lätt att få tag på i originalskick

Jag kan tänka mig ett byte mot Rolex Submariner eller GMT Master, eventuell även en Explorer 2


IMG_1433 2.JPG
IMG_1432.JPG
IMG_0603.JPG
IMG_0604.JPG
IMG_0609.JPG
IMG_0611.JPG




IMG_1433 2.JPG
IMG_1432.JPG
IMG_0603.JPG
IMG_0604.JPG
IMG_0609.JPG
IMG_0611.JPG
 
Topp