• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Professional 3572.50 *nytt pris igen*

vlm1978

Cartier
En styck Omega Speedmaster Professional 3572.50 är nu till salu. En riktigt fin och välbehållen klocka, som jag med viss sorgsenhet bestämt mig för att sälja för att möjliggöra andra köp.

Klockan är förstås inte oanvänd, men det finns inga större skador som stör upplevelsen eller känslan av och för klockan. Dock kan det vara värt att nämna att det finns repor på länk och spänne samt ett hack i det övre vänstra bandhornet, som jag försökt fotografera Ser lite värre ut på bilderna än vad det gör i verkligheten, men visst finns de där. Boett och plexiglas är i princip repfria. Utöver nämnd skada på boetthorn så finns det endast några 'prickar' på bandhornen. Titta på bilderna och gör er en egen bedömning av skicket.

Klockan är enligt uppgift från förra ägaren från 2005-2006. Den kommer med oanvänt lädernato, orignallänk (fungerar nog upp till 19-19,5 cm) och ett väl använt Hirsch Medici om så önskas. Med följer också en svart Omega låda samt manual (dock inget cert.). Servicehistorik är okänd, men gångreserven är god (48h+), gången är också den god (saktar sig ca 15 sekunder per dag) och kronografen fungerar som den ska.

Pris? 17,5 16,5 16 tkr + eventuell frakt (finns för F2F i Lund/Malmö området)

Edit:
Nyligen uppmätt gångavvikelse då klockan bara legat (oburen) till 7 sekunder på 24h. 15 sekunder som det står ovan är uppmätt när jag burit klockan i 24h.

DSC_6972.JPG
DSC_6996.JPG
DSC_6996.JPG
DSC_6984.JPG
DSC_6995.JPG
DSC_6962.JPG
DSC_6953.JPG
DSC_6946.JPG
DSC_6948.JPG
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Plexi med display case back?


Eftersom inte TS kan svara så tar jag mig friheten.

3570.50 = solid baksida, plexi på framsidan.
3573.50 = safirsida fram och bak.
3572.50 = safir på baksidan och plexi på framsidan.

3572.50 görs inte längre och kan vara lite halvknepig att få tag i och anses som en bra kompromiss med tanke på att man får glasbaksida så man kan se verket samt att det är det klassiska plexit på framsidan.
 
Topp