• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Reduced 3510.50

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Pris
SEK 22 000
Returpolicy
Nej - passa på att ställa alla frågor innan köp.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en Speedmaster Reduced (3510.50.00) som varit i min ägo sedan april 2021. Klockan har använts i rotation med andra klockor.

Klockan servades i maj 2021 utan kvitto. Bifogar dock bilder på urverket tagna i samband med service. Sedan dess har klockan tickat på fint och jag har under tidigare användning uppmätt god gångreserv. Inte heller något att anmärka på avseende tidsavvikelse. Klockan drogs upp för över 24 timmar sedan med cirka 80 varv och har sedan dess legat i en klockrulle. Noterad tidsavvikelse är strax under 2 sekunder.

Lume på visare och index matchar varandra enligt min uppfattning (se bild).

Sitter på använd länk från Omega (1560/852) som egentligen är till en Speedmaster Date och har sliding clasp, som idag är anpassad till en tight fit på mina 16,5 cm handleder. Medföljer dock extra länkbitar och länken ska då, enligt föregående säljare, funka upp till strax över 18 cm.

Kommer i no name box och utan handlingar.

Bilderna är tagna i starkt dagsljus för att visa en så tydlig bild av klockan som möjligt. Klockan kommer ej användas efter att annonsen lagts upp.

F2F på Södermalm i Stockholm endast för medlemmar med goda referenser. Kan även skickas mot förskottsbetalning på köparens risk och bekostnad.

Kan tänka mig att släppa klockan head only för SEK 20 000. Liten prutmån finns vid snabb och smidig affär.

EDIT: Såg på stora skärmen att det såg ut som en större repa vid sekundvisarna. Detta var dock endast ludd som satt på glaset. Har lagt till en ny bild längst ned som visar vad jag menar.

EDIT 2: Efter att klockan drogs upp med cirka 80 varv tickar den fortfarande på. I skrivande stund har den gjort det i över 42 timmar. Säkerligen kan klockan/urverket ha fått lite extra skjuts då den transporterats, då urverket endast ska ha en reserv om 40 h. Noterad tidsavvikelse är cirka 2 sekunder.

tempImagewEdF57.jpg


IMG_1744.JPG
IMG_1745.JPG
tempImage05eNhT.jpg
tempImageO5ADDT.jpg
tempImage351VdM.jpg
tempImagelF6XWc.jpg
9022BEA3-A81B-4868-880E-7B9D08C1F9F8.jpg
tempImageEVTsES.jpg
tempImagenuZcZ4.jpg
tempImageju8EL5.jpg
tempImageeCEb30.jpg
tempImagemCLFbB.jpg
tempImagesaNaDj.jpg
tempImage0fUhPd.jpg
tempImageoVmabN.jpg
tempImageigGNi2.jpg
tempImaget9AUnx.jpg

Tack KS för möjligheten att annonsera!
 
Senast ändrad:
Topp