• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Triple Date?

gronvit

Silver
2-Faktor
Hej,

Min farsa har kommit över klockan på bilderna nedan. Han visste själv inte mycket om den mer än att han gillade urtavlan och komplikationerna. Håller med honom.

Min största fråga rör ändlänkarna. De sluter inte tätt mot boetten men länken känns helt klart äkta och i skick som klockan i övrigt.
Ska det vara så? Trodde först länken var bytt eller att ändlänkarna var bytta. Men när jag kollar på Triple Date på Chrono 24 så ser det ut som fler klockor har så. Kan det verkligen stämma? (Svårt att visa på bild, men bild ett försöker visa problemet)

Är det någon som vet vad det är för referens (säkert inte svårt att googla men eftersom jag ändå frågar om ändlänkarna, hittar lite olika på Chrono24).
Vad ligger värdet på en sådan här tror ni?
Den är servad i slutet på 2016 för 7,5K på Franks Ur (skickad till Omega vad jag förstår)

39mm, safirglas, automatisk.

F79C620C-340A-4B84-A9EB-7EB5029FE221.jpeg

6C4BF068-51A2-4A58-AF6B-4A7C00520D1B.jpeg

74E7781F-D33B-41B0-BCAE-F369D78D862D.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har för mig att denna har referensen 3220.50. Kanske kan vara stiftet som är böjt, i värsta fall så kan ju hålen vara för stora!

Om det inte är något av ovanstående kan han slänga på ett schysst läder, den skulle göra sig bra på det...

Edit: Haha...va fan, inlägget var ju gjort i januari :smug::D!
 
Senast ändrad:

gronvit

Silver
2-Faktor
Har för mig att denna har referensen 3220.50. Kanske kan vara stiftet som är böjt, i värsta fall så kan ju hålen vara för stora!

Om det inte är något av ovanstående kan han slänga på ett schysst läder, den skulle göra sig bra på det...

Edit: Haha...va fan, inlägget var ju gjort i januari :smug::D!

Tack ändå! Klockan har legat i låda sedan inlägget. Ska kolla stift och hål när jag får tillfälle.
 

hejsam

Diamant
2-Faktor
Tack ändå! Klockan har legat i låda sedan inlägget. Ska kolla stift och hål när jag får tillfälle.
Hade samma problem med en omeglänk jag med, bandstiften var böjda och lite för smala vilket gjorde att de kunde röra på sig och skapa ett glapp.
Bytte ut dem till ett par nya som var lite kraftigare, blev bra :)

Dock konstigt att omega inte löste det om den blev servad för 2 år sedan..
 
Topp