• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedy PRO - Tråkig???

lex

Omega
Var kan man få tag i ett sådant "double ridged shark strap from Omega with the omega deployment" som han här har?
http://forums.watchuseek.com/f29/omega-speedmaster-145-012-67-cal321-373200.html
Speedmaster-100.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor

Galaxy

Rolex
LIte halvtråkig tycker jag. Dock en av de absolut första klockorna jag kände till och den var en bidragande faktor till vad som skulle komma att väcka intresset, så pröva en bör jag ju i alla fall. De riktiga vintagevarianterna har dock mer karaktär, och de kan jag uppskatta, tillsammans med FOIS som jag tycker blev riktigt lyckad (med bra storlek för oss taniga). Lumen skulle de dock kunna skippa, men här är en lånad och snygg bild:
speedyspace-5-jpg.36739



Edit: Ääh, det här är ju ingen professional kom jag på. Speedy hur som helst.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att få pisk menar jag att detta är klocknörderi i den högsta divisionen. En Speedy Pro är tråkig på ungefär samma sätt som en Porsche 911 är tråkig jämfört med en, ja vafan ska man ta som exempel, en Aston Martin Vantage.

De flesta normala mänskor skulle aldrig drömma om att skaffa en klocka i den prisklassen som en Speedy Pro ligger i. Vi som hänger här är inte normala, i alla fall inte vad avser klockval. I övrigt förefaller det säkrast att undvika spekulationer. Alla har haft, eller har, eller velat ha en Speedy. Det är liksom insteget. Sen finns det mycket som är fräsigare, dyrare, mer exotiskt eller bara mer guld ( Målarn ) . Men inte fanken är Speedy Pro tråkig!!!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Vanliga 3570 referensen tycker jag är lite halvtrist. Dom äldre och då framförallt straight lugs tycker jag om, mysiga och bra storlek.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Att Speedy är en ikon råder det inga tvivel om... Men som modell tilltalar den inte mig till den grad att jag skulle köpa en, i prisklassen och inom Omega hade jag tagit en Planet Ocean 2500 alla dagar i veckan över en Speedy. Men därmed inte sagt att den inte är cool med historiken osv.
Citerar mitt eget tidigare inlägg sen augusti.

Jag har ändrat min uppfattning ganska rejält om Omega, nu hade jag definitivt inte tagit PO 2500 före en Speedy, sen hade jag valt en vintage Speedy framför en modern.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Skulle tro att anledningen till att så många här tycker den är tråkigt är att den inte är tillräckligt WIS...;) Gud förbjude att man skulle stöta på en "vanlig" människa som bär samma klocka som mig som är inbiten klocktok, därför säkrast att gå på t ex en pre-moon... :cigar:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Pillade som fan på en på Nymans Ur i Västerås sen idag på Helsinki flygplats.
Så jävla snygg den är, ska ju vara manuell och plast såklart!

Ska man? Fick ett rätt okej pris på den med...
 
Topp