• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Suverän - önskar hjälp😊

Hej! Kan ”ingenting” om klockor och har ärvt en Omega Suverän (antar jag). Jag undrar om nån kan bidra med lite hjälp - hur gammal är den? Varför är det ingen inskription på baksidan (som jag läst att det ska vara)? Är det idé att laga urverket som går men drar sig en hel del per dygn? Bör jag putsa glaset som har en hel del små repor? Är den värd nåt? Vilken typ av armband hade originalen? Skulle bli oerhört tacksam om någon kan ge lite info/några råd😊

Text på urverket: Omega Swiss, 17 Jewels, 1370316

Text på baksidans insida: Acier Staydrite, Omega Watch Co i triangel med omegatecknet, Fab Suisse, Swiss made, 2639-14, underst en stjärna, ev ”1948” under den. Plus en mycket svag inristning 1462 ?97?

Bilagor

• IMG_1662.jpeg
    IMG_1662.jpeg
    162.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_1659.jpeg
    IMG_1659.jpeg
    236.1 KB · Visningar: 3
  • IMG_1661.jpeg
    IMG_1661.jpeg
    164.1 KB · Visningar: 5
  • IMG_1658.jpeg
    IMG_1658.jpeg
    197.9 KB · Visningar: 4
Det är ingen Suverän utan en referens 2639 vilket du ser i baklocket, Suverän har referens 2400 eller 2425 för centrumsekund.

Din klocka är från början av 50-talet, ska du sälja klockan är det inte lönt att serva den utan lägg ut på tradera med 1kr utrop så kommer du få ut marknadspris.

Det är ingen Suverän utan en referens 2639 vilket du ser i baklocket, Suverän har referens 2400 eller 2425 för centrumsekund.

Din klocka är från början av 50-talet, ska du sälja klockan är det inte lönt att serva den utan lägg ut på tradera med 1kr utrop så kommer du få ut marknadspris.
Aha… Då kollar jag på det, tack så mycket för svar!

Tillbaka
Topp