i Omega Boutiquen får du nog vara nöjd med om dom slänger in ett Nato eller nån give-away som bonus istället för en rabatt…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gratis sprit är farligt.Jag och en vän gjorde ett besök hos dem för några veckor sedan och blev riktigt bra bemött med (svensktalande) kunnig personal och som visade riktigt fina och en del unika Omegor. Jag blev imponerad av det stora utbudet samt kunskapen. Jag var dock inte ute efter att köpa något och diskuterade därför inga ev rabatter. Fast efter flera glas med bubbel var det farligt nära ett klassiskt spontanköp![]()
Ursäkta en fåkunnig, enligt vilket regelverk kan man servera alkohol I en uraffär I Stockholm?Gratis sprit är farligt.
Kreditkortet blir så trött.....![]()
Tror man struntar i regelverk. Har du inte blivit brakfull hos en klockhandlare har du inte upplevt allt. Uppträder man som en paragrafryttare lär man inte bli bjuden heller så då spelar det ingen roll.Ursäkta en fåkunnig, enligt vilket regelverk kan man servera alkohol I en uraffär I Stockholm?
Jag tror de flesta håller med dig, men det är såhär verkligheten ser ut. Åker du utomlands (Norden exkluderad) är monobrand-butiker standard. Kul för kunden? Nja. Bra för märkena? Ja.Men vilken lam tråd detta blev. Först lite jobbigt; är det en bra butik? Sedan: De pratar inte Svenska och kan nog nästan inget alls om Omega? Och så räddningen; de kan faktiskt Svenska! Några i personalen Åtminstone... Tänk på Kineserna Gudbevars! Mycket pengar där!
För egen del kunde jag inte bli mer klock-avtänd.
Dessa "monobrand-stores" symboliserar allt jag föraktar med de ideal som tycks råda på en del håll i branschen: En strävan efter monopol, exklusivitet och ett helt fantastiskt sug mot det enda sanna målet; TJÄNA MAX KULOR!
Jag är säker på att många inte håller med mig, eller ens förstår vad jag skriver, men det är ok.
Jag blev bara tvungen att lägga hela fem minuter av min dyrbara tid på detta.
För att jag helt enkelt älskar hantverket, och känslan av något som kanske, kanske kan vara lite genuint. Inte bara en butik på en fin gata i Stockholm som vill kränga på folk grön, eller blå, eller vad det nu är för färg på urtavlan-klockor.
Ingen aning vilken paragraf/lag man lutar sig mot.Men serveras gör det.Ursäkta en fåkunnig, enligt vilket regelverk kan man servera alkohol I en uraffär I Stockholm?
Ah OK, som med penningtvättsreglerna.Skämt åsido, men ja det förekommer och jag tror inte man bryr sig om något regelverk.
Mig veterligen finns det ingenting i alkohollagen som förbjuder att det bjuds på alkohol i en butik, galleri, frisörsalong eller liknande.Ursäkta en fåkunnig, enligt vilket regelverk kan man servera alkohol I en uraffär I Stockholm?
Förmodligwn samma som min barberare som bjuder på whisky och gott tjöt.Ursäkta en fåkunnig, enligt vilket regelverk kan man servera alkohol I en uraffär I Stockholm?
Har inte handlat i just e butikerna. Men har varit förstagångskund i andra butiker. Bl a Krons. Och fått rabatt direkt. Allt beror på vad det är man vill köpa. Eftertraktat med väntetid = ingen rabatt. "Hyllvärmare" = rabattHoppar in i den här tråden. Om man inte är kund sedan tidigare hos Franks eller Erikssons, finns det ändå möjlighet till rabatt? Känns ju onödigt att betala fullpris om rabatt kan ges…. Och alternativet med uret.se känns inte helt lockande
Inte för att vara tråkig med dig,men det är väl bättre du frågar I butiken när du står där redo att handla,än frågar här?Hoppar in i den här tråden. Om man inte är kund sedan tidigare hos Franks eller Erikssons, finns det ändå möjlighet till rabatt? Känns ju onödigt att betala fullpris om rabatt kan ges…. Och alternativet med uret.se känns inte helt lockande