Blev ju kanongrymt! Hur mycket franken är den, säger du franken bara för att delarna kommer från olika källor eller stämmer inte kombinationen av urverk/boett/tavla osv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev ju kanongrymt! Hur mycket franken är den, säger du franken bara för att delarna kommer från olika källor eller stämmer inte kombinationen av urverk/boett/tavla osv?
Det värsta är väl att den är ommålad till något den inte varit. Bara den inte säljs som något annat efter ett par ägare är det väl ok, men personligen gillar jag inte riktigt att den kom till liv.Blev ju kanongrymt! Hur mycket franken är den, säger du franken bara för att delarna kommer från olika källor eller stämmer inte kombinationen av urverk/boett/tavla osv?
Det värsta är väl att den är ommålad till något den inte varit. Bara den inte säljs som något annat efter ett par ägare är det väl ok, men personligen gillar jag inte riktigt att den kom till liv.
De flesta verken jag pillat på än så länge kör med en vänstergängad skruv för transmissionshjulet, men ser ut som dina Omegaverk använder två skruvar istället -- antar att de är högergängade? Är det bara i Omegaverk du stöter på detta eller är det vanligt på andra vintageverk?
Jäkligt snyggt jobbat! Kör du juvelerna kvar på verkplattan eller skruvar du ur dem vid tvätt?
Båda delarna!
Jag brukar låta juvelen till balansen sitta kvar i verkplattan vid tvätt och tvättar den sedan manuellt ihop med balans och gånghake!
Min tvättkorg är så stor, så jag är rädd att om jag tar ur juvelen ur verkplattan så kan fjädern till denna skadas vid rotationen i Elma-tvätten!
Jag är lite nyfiken på vart du får fatt i glasen/plexit? Beställer du alltid dessa original från Omega eller finns det "universal"-varianter?