• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegas butik i Florida

TKVF

Panerai
Precis hemkommen från Miami och tyckte ändå att servicen var bra på de ställen jag var inne på i Miami beach, dock var inte prisnivån rätt! Var även en sväng på de karibiska öarna st Thomas och st Martin och herregud vilket paradis för klockälskare! På en och samma gata på kanske 1km fanns det gissningsvis 100+ klock- och juvelerarbutiker och allting dessutom skattefritt. Om servicen i Miami var ok så var servicen här enormt bra och jag var faktiskt en hårsmån från att köpa en iwc vilket jag ångrar idag att jag inte gjorde :p
Ska dit i maj. Vad låg priserna på? På klockor då.
 

MrPlow

Rolex
I Bangkok och Siam paragon är det inte alls samma upplevelse. Klockorna är inplastade och man kände sig allmänt i vägen... Trots att butiken var tom...
 

TKVF

Panerai
Ska på kryssning till. St marteen och lite andra öar. Och Miami några dagar. Sedan roadtrip i Florida mot Key West och upp till Disney World. Avslutar en vecka där uppe runt Orlando.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ska på kryssning till. St marteen och lite andra öar. Och Miami några dagar. Sedan roadtrip i Florida mot Key West och upp till Disney World. Avslutar en vecka där uppe runt Orlando.
Rekommenderar att du simmar med delfiner :) ligger på väg mot Key West från Miami och kostar 180 dollar! Theater of the sea hette stället vi var på! :D
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ska på kryssning till. St marteen och lite andra öar. Och Miami några dagar. Sedan roadtrip i Florida mot Key West och upp till Disney World. Avslutar en vecka där uppe runt Orlando.
Vi körde kryssning var mycket bra enda negativa (eller positiva) beroende på hur man ser det var att medelåldern låg på 80+. Prisbilden är billigare på öarna än i Miami då skatten ej finns där, dessutom får du direkt priset på klockan med deras så kallade "rabatt". Sen huruvida det går att få samma rabatt efter förhandling i resten av Florida vet jag ej då jag aldrig kom till det. Fördelen för oss klockälskare på öarna var att alla märken och modeller fanns i överflöd så på mindre än 1 timme hade jag nog fått känna och klämma på ett otal antal klockor!
 
Topp