• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegas galenskap eller genialitet?

Helt klart en keeper om det inte är den enda klockan man har o använder. Men med det sagt är det ju det ett udda objekt
även från denna tidsperiod.
 

Babinus

Cartier
Som så många tycker. Så galen att den blir hur cool som helst. Och enligt min smak inte fulare än tefaten som så många sätter på sig idag.
 

Castle

Breitling
Förvärvade denna underbart galna Seamaster från Omega. En Omega Seamaster Dynamic 1430 quartz från 80-talet. Jag har vridit och vänt på klockan under hela dagen för att försöka fastslå vad jag tycker. Ena stunden tycker jag den ser alldeles för jäklig ut medan jag minuterna senare kan uppskatta det "vilda" och asymmetriska i boettformen. Vad säger ni? Är det galenskap eller genialitet?

P1090811.JPG
P1090813.JPG
P1090814.JPG
P1090815.JPG
P1090812.JPG

Håller med dig, blandade känslor ;)
 

Diogenes

Cartier
Kul att höra era åsikter!

Jag skall försöka hinna med att fotografera klockan på handleden ikväll så att ni får se den på.
 

Diogenes

Cartier
Vänner!

Kul att så många av er har uttalat er om vad ni tycker. Jag är precis som majoriteten av er - lite vacklande i mitt tyckande. Jag har burit klockan/objektet/prylen de senaste dagarna för att känna mig för.

Precis som Doonki (?) var inne på fyller den vinklade boettformen säkerligen en roll i egenskap av att man kan läsa av tavlan i ett större spann av vinklar (om ni förstår vad jag menar). Inte för att jag någonsin har känt att detta var ett problem på mina övriga ur men gillar att man försöker hitta lösningar på problem man trodde fanns. Vad jag dock särskilt uppskattar är den mycket behagliga länken. Jag tycker att den påminner lite om Gay Fréres "bamboo-braclet" då länken följer handleden och känns mjuk och lätt. Det gillar jag! Jag uppskattar också datumplaceringen kl 18 - just för att det är lite annorlunda.

Sammanfattningsvis kommer det ändock inte bli någon keeper då jag tycker mig ha lite svårt att bära upp den. Jag har aldrig riktigt lyckas bli ett med Retro-trenden.

P1090860.JPG

P1090862.JPG

P1090859.JPG
 
Topp