• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omlackad urtavla?

Stephan

Omega
Den här ser i mina ögon riktigt fin ut på alla sätt, skulle passa bra i samlingen.

MEN - är inte urtavlan omlackad?

När jag googlar så hittar jag inget om Lord Marvel med röd urtavla, säljaren
är en seriös japan, men det står ingenting om att urtavlan skulle vara omlackad,
det står bara att klockan är renoverad, konstigt.

Vad säger expertisen?
Lord%20Marvel.jpg
 

plattfot

Rolex
Tror inte den är omlackad. Inbillar mig ett det är relativt svårt att få till en toning som denna, det distinkta trycket samt att man även skulle tryckt den lilla texten kl.6 som talar om vilken kaliber/referens klockan har.
Boettens kanter ser dock väl softa/runda ut på bilden. Hårt tillfixad eller kanske bara photoshoppad? Blir alltid misstänksam mot säljare dom lägger tid på att få bilden snygg snarare än att visa hur klockan ser ut.
 

mega

Rolex
Just rött och blått verkar vara populärt bland omlackerade gamla klockor. Speciellt från Indonesien. Och det är vansinning bra gjort.
Jag begriper inte att dom inte lackar dom i originalfärgerna, skulle vara extremt svårt att upptäcka fusket.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Just rött och blått verkar vara populärt bland omlackerade gamla klockor. Speciellt från Indonesien. Och det är vansinning bra gjort.
Jag begriper inte att dom inte lackar dom i originalfärgerna, skulle vara extremt svårt att upptäcka fusket.
Fast man ser trots allt på teckensnitt och tryck att denna är re-dial.. Dock blir de mycket bättre kontra förr.
Det är också intressant att se hur alla Omegor som dyker upp från dessa breddgrader har röda, gröna, blåa, rosa tavlor m.m. som sedan dyker upp på Tradera från vissa säljare.
 

Stephan

Omega
Förutom färgen så blir jag misstänksam till att den röda saknar "sun burst" som originaltavlorna har,
men det är utan tvekan välgjort, om det inte fanns röda så står jag nog över, här sida vid sida:
ReDial.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Förutom färgen så blir jag misstänksam till att den röda saknar "sun burst" som originaltavlorna har,
men det är utan tvekan välgjort, om det inte fanns röda så står jag nog över, här sida vid sida:
ReDial.jpg
Som sagt så är det en re-dial. Syns på trycket, typsnittet och målningen. Sen är det förstås en väsentlig grej i det hela att de aldrig setts med denna tavelkonfig. Det kommer andra som du kan hugga :)
 
Topp