• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient Seatech Hiss/Diss bra/anus

Fadäsen

Cartier
Letar efter en modern kompetent dykare som inte är svindyr denna föll mig i smaken tex SEIKO har ju sina också.
Budget 4-8k ge liv tips tack Aut Solar etc är inte ett avgörande i detta läge funktionabel titan dyk är priot.
Bild Tjolad från nätet
 

Bilagor

  • F2D16B0B-971D-4465-82DD-CFEE392F9A4D.png
    F2D16B0B-971D-4465-82DD-CFEE392F9A4D.png
    233.8 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:

Skiddie

Cartier
Har aldrig fattat det där med brasilianska orients. Varför är de olika, och vart får man tag på dem?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har aldrig fattat det där med brasilianska orients. Varför är de olika, och vart får man tag på dem?
Orient har en fabrik och designavdelning i Brasilien, urverken skeppas från Japan, enbart är inriktad på inhemska marknaden. Man historiskt sett varit starka där pga pris kontra prestanda och att det var en marknad man tidigt satsade på. Poseidon kom t.ex till för att man såg ett hål i marknaden där sat diver var för dyr och mako för mesig.
Många klockor som kommer från den fabriken skulle jag säga är lite oortodoxa med våra mått mätt, men uppenbarligen säljer de i Brasilien.
Kika in på https://www.orientrelogios.com.br.
(Allt är inte brasilientillverkat där men det märks vilket)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Orient har en fabrik och designavdelning i Brasilien, urverken skeppas från Japan, enbart är inriktad på inhemska marknaden. Man historiskt sett varit starka där pga pris kontra prestanda och att det var en marknad man tidigt satsade på. Poseidon kom t.ex till för att man såg ett hål i marknaden där sat diver var för dyr och mako för mesig.
Många klockor som kommer från den fabriken skulle jag säga är lite oortodoxa med våra mått mätt, men uppenbarligen säljer de i Brasilien.
Kika in på https://www.orientrelogios.com.br.
(Allt är inte brasilientillverkat där men det märks vilket)
Står det Made in Brazil på dem? Det hade ju varit lite tufft :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Står det Made in Brazil på dem? Det hade ju varit lite tufft :)
Har för mig det bara står Orient Japan men ska kolla på min Poseidon imorgon när jag kommer hem.
De gör fortfarande en poäng av att vara japanskt.

Edit:// står Japan movement på automaterna och inget på kvartsarna (eftersom det är seiko-verk som förmodligen är tillverkade i kina). Ska kolla baksidan på min imorgon då det inte finns bilder på den på Orients brasilianska sida.
 
Senast ändrad:

vlm1978

Cartier
Off topic: Att de bedriver produktion i Brasilien har säkerligen att göra med att de vill sänka sina skattekostnader i landet. Om vinst från försäljning investeras i inhemsk produktion/utveckling så medför det skattelättnader (och eller tullavgifter - minns inte riktigt). Samma "knep" begagnades av en tidigare arbetsgivare

On topic: varför inte en beggad Frogman? MRG-1100-2, är helt i titan :)
 
Senast ändrad:
Topp