• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Orient Star Somes WZ0221EL

gdae

Cartier
2-Faktor
Pris
2000
Returpolicy
Ingen retur om inte annat avtalats.
Bilder Skickat
  1. Ja
Orient Star Somes WZ0221EL säljes. Klockan är från generation två i ett samarbete mellan Orient och det japanska företaget Somes som tillverkar läderprodukter.

20180208104134-01.jpeg

  • 20mm bandbredd, ~43mm diameter mellan kl 10 och 4 (cushion case, jag tycker den bär mindre), 46mm l2l.
  • Uttagen 2013 av mig.
  • Originalläderband tillverkat av Somes medföljer. ~4-4,5mm tjockt i mörkbrunt bridle-läder (samma typ som används till bland annat träns inom hästsport). Använt men i bra skick och bör utan problem hålla länge till.
  • Spår av användning finns på boett, speciellt på de polerade delarna. På glasringen kl 4 finns ett ytligt skrapmärke, ca 2x2,5mm (se näst sista bilden).
  • Glas i bra skick.
  • Urverket (hack+wind+power reserve-indikator) tickar på fint och brukar gå ungefär +8-10s/dygn på min arm. Quickset tickar fram perfekt.
  • Allt som ingick vid köp medföljer (se sista bilden).
  • Rek ingår i priset.
  • Bytesvärde = pris
2800:-. 2400:- 2000:-

Möjliga bytesobjekt: Microdykare, japanskt(Seiko, Citizen, Orient), G-Shock, [andra förslag här].

Min referenstråd. Hör gärna av dig om du har några frågor!

20180603213546.JPG
20180603213553~2.JPG
20180603205612-01.jpeg
20180603205550~2-01.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp