• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orienten

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Eller ja, i alla fall från Singapore.


upload pic


free image hosting


upload photos
"Luckily, I have my trusty pocket-knife."


upload foto
Mycket skräp


upload foto
Efter mycket letande hittade jag faktiskt något bland allt skräp.


online photo storage
Mina krafter börjar sina pga sjukdom, men turligt nog så är lådan redan halvt öppnad!


upload photos
VIlken vy som kommer uppenbara sig när jag öppnar låd.. Nähä...


photo uploader


photo sharing


photo hosting sites

Den känns som väldigt mycket smäll för pistolerna. Verkar vara en stabil pjäs, och är en helt annan klocka än den på produktbilderna. Mina nätta handleder gör det tyvärr omöjligt att ta ett wristshot utan att korta länken först.

Angående bilderna bör man innan man kritiserar dem överväga om kvalitet ändå inte är underlägset kvantitet. :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Sweet! Fan vet om jag inte börjar gilla Orient bättre än Seiko. :mrgreen:

Coola modeller, oklanderlig kvalitet och snyggare logga!
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från

Denke skrev:
Sweet! Fan vet om jag inte börjar gilla Orient bättre än Seiko. :mrgreen:

Coola modeller, oklanderlig kvalitet och snyggare logga!
Haha, just loggan som jag inte gillar med Orient. Men tur att inte alla har lika bra smak som jag! :lol:
Till TS, stort grattis! Riktig going det där. Tavlan riktigt fin.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Snygg. Hade en orient dykare tidigare och jag var också lite förvånad över kvaliteten. Upplevde min orient ray som bättre kvalitet än en certina jag haft sim kostade 4ggr så mycket.
 

Itson

Omega
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Gratulerar, trevlig klocka. Creationwatches antar jag? De är snabba men trist att de bara bjuder på budget lådan.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Den där är riktigt fin! Grattis... :)
 

vonhall

Rolex
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Grattis! Börjar också att gilla Orient alltmer :D
 

kalle

Omega
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Grattis! Jag är riktigt nöjd med min har börjat bära den mer och mer riktigt schysst dinka :D

Min säger hej!

35db5f7.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Orient har vad Seiko saknar, ett coolt namn och snygg logga. Stort grattis!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Man tackar! :)
kalle skrev:
Grattis! Jag är riktigt nöjd med min har börjat bära den mer och mer riktigt schysst dinka :D

Min säger hej!

35db5f7.jpg

De blåa visarna är riktigt fräsiga!

Itson skrev:
Gratulerar, trevlig klocka. Creationwatches antar jag? De är snabba men trist att de bara bjuder på budget lådan.

Jepp, creationwatches. Så det finns en lite lyxigare låda också? Utan att ha använt klockan så kan jag med all säkerhet säga att just lådan är den svagaste länken.

... och ja, Orient är ett härligt namn. Orrrrient! :cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Nice! Bra catch!
 

Itson

Omega
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Bojke skrev:
Itson skrev:
Gratulerar, trevlig klocka. Creationwatches antar jag? De är snabba men trist att de bara bjuder på budget lådan.

Jepp, creationwatches. Så det finns en lite lyxigare låda också? Utan att ha använt klockan så kan jag med all säkerhet säga att just lådan är den svagaste länken.

... och ja, Orient är ett härligt namn. Orrrrient! :cool:

Yes, den är en hel del bättre i jämförelse med den du fick (som jag också fått den gång jag beställde via dem), men det är väl inte mils avstånd om man säger så. Går du upp en nivå till Orient Star och säkert Royal Orient så skiljer det ju en del, även i pris :D . I vilket fall, diggar klockan :D
 

kalle

Omega
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Bojke skrev:
Man tackar! :)
Jepp, creationwatches. Så det finns en lite lyxigare låda också? Utan att ha använt klockan så kan jag med all säkerhet säga att just lådan är den svagaste länken.

... och ja, Orient är ett härligt namn. Orrrrient! :cool:

Jag beställde min från Discountwatchstore min låda var inte heller mycket hänga i granen tyvärr! :/
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från

Grattis!! Lika fin som den vita, jag måste snart ha en själv... :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Snygg. Orient börjar sätta sig hos mig med.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Uppföljning på länkkortning:

Tack vare Klockimports ytterst kvicka leverans fick jag i kväll för första gången i mitt liv använda en länkbrytare på en klocka. ( http://www.klockimport.com/visa_produkt ... 43&lang=sv )

När jag tar upp klockan så ser jag ett mystiskt jack på ett bandstift. Jag tar en närmare titt och inser att det inte bara är det bandstiftet som är "defekt". Plötsligt slår det mig att de är skruvade. :x
Jaja, ny dag, nytt försök. I morgon ska jag försöka inskaffa en liten skruvmejsel. Ingen stålbit ska övervinna mig! Kanske en ädelmetall, kanske en bit mjukplast, men f*n inte en bit stål! ;)
 

Lage

Omega
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Bojke skrev:
När jag tar upp klockan så ser jag ett mystiskt jack på ett bandstift. Jag tar en närmare titt och inser att det inte bara är det bandstiftet som är "defekt". Plötsligt slår det mig att de är skruvade. :x

Är du helt säker? När jag fick min Orient millenium trodde jag också att det var fråga om skruvar, men det visade sig ändå vara sprintar som satt fast rejält. Länken ovan verkar väldigt lik den som millenium kommer med.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

davsjo skrev:
Bojke skrev:
När jag tar upp klockan så ser jag ett mystiskt jack på ett bandstift. Jag tar en närmare titt och inser att det inte bara är det bandstiftet som är "defekt". Plötsligt slår det mig att de är skruvade. :x

Är du helt säker? När jag fick min Orient millenium trodde jag också att det var fråga om skruvar, men det visade sig ändå vara sprintar som satt fast rejält. Länken ovan verkar väldigt lik den som millenium kommer med.

Så vitt jag vet så ska detta vara en Millenium. Bandstiften har skåror i ändarna, men det kanske är för att
man lättare ska kunna trycka ut dem? :?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Efter att ha kollat Seikoman87:s recension och bland annat läst att "Länken är rejält byggd, dock utan skruvade splins." så verkar det ju onekligen som att bandstiften inte är skruvade ändå. Där sparade jag in en runda för att leta efter en skruvmejsel. :D
 

Lage

Omega
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Det är en trevlig klocka men kanske, åtminstone i mitt tycke, någon mm för stor.
 

Bilagor

  • Orient.jpg
    Orient.jpg
    28.5 KB · Visningar: 95

Portugisen

Breitling
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

Snygg klocka! Fick hem en orient idag också. :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21359754679.812814.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21359754679.812814.jpg
    65.2 KB · Visningar: 77

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Re: Orientalisk Orient har orienterat sig hit ändå från orie

davsjo skrev:
Det är en trevlig klocka men kanske, åtminstone i mitt tycke, någon mm för stor.

Jag har själv rätt små handleder, men den får komplettera för min vintage Seamaster som i mina ögon är någon millimeter för stor. :cool:

Portugisen skrev:
Snygg klocka! Fick hem en orient idag också. :)

Härlig kombo med natot! :D
 
Topp