• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Originalklockan inom varje kategori?

Kan man verkligen kalla det för ett dykarur?
Om jag förstår lösning rätt så satte Omega ett "skal" runt klockan, typ som ett vattentätt case till en iPhone etc.

Panerai tog tillsammans med Rolex fram ett par prototyper till den italienska flottan (dykarna) runt 1936.

Upplever det som att boettkonstruktion beställdes av Rolex medans verk söktes av andra producenter.Då Panerai eftersökte 8 dagars verk då man var av uppfattningen att de skulle vara bättre att dra så lite som möjligt i kronan.
Verk levererades av cortebert och angelus till dykarna.
Rolex maskiner finns ej lev till dykaruren så som jag uppfattar det.

Månklocka - Omega Speedmaster

Kanske det enda som ingen bråkar om i den här tråden, även om jag är säker på att någon Rolexägare kommer dyka upp och säga att Rolex minsann kunnat åka till månen de också :p

Det finns tydligen (2533)dykare med rolexverk.

IMG_1519.PNG
Upplever det som att boettkonstruktion beställdes av Rolex medans verk söktes av andra producenter.Då Panerai eftersökte 8 dagars verk då man var av uppfattningen att de skulle vara bättre att dra så lite som möjligt i kronan.
Verk levererades av cortebert och angelus till dykarna.
Rolex maskiner finns ej lev till dykaruren så som jag uppfattar det.

http://www.watchprosite.com/page-wf.forumpost/fi-717/ti-576356/pi-3579761/

God Morgon

Radiomir modellerna brukar väl ej räknas som dykare, och då det ej vet så mycket om de 3 kända ex så vet jag ej om det skall räknas in som dykareur.
Verket är väl Cortebert om jag förstog det rätt.

Hur som helst så får jag väl rätta in mig i ledet, och tack för ditt inlägg med rolig läsning.

Tidig Morgon?
Ha en trevlig dag

• Like
Reactions: Ako
God Morgon

Radiomir modellerna brukar väl ej räknas som dykare, och då det ej vet så mycket om de 3 kända ex så vet jag ej om det skall räknas in som dykareur.
Verket är väl Cortebert om jag förstog det rätt.

Hur som helst så får jag väl rätta in mig i ledet, och tack för ditt inlägg med rolig läsning.

Tidig Morgon?
Ha en trevlig dag
Småbarn .... klockan fem är nästan att betrakta som sovmorgon...

Tillbaka
Topp