• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris eller Breitling?

Oli

Omega
2-Faktor
BREITLING!!

image.jpg

Varsågod ;)
Ångrar verkligen att jag flippade min stålfirre :( så jävla schysst klocka.
 
B

Banankontakt

Guest
Vet väldigt lite om båda märkena, men jag gillar utseendet på orisen bättre! :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Orisen! Även om bratten är dyrare så får du lika mycke klocka för pengen om du tar en Oris. Du får blunda för jetplan och travolta så går de bra :p
 

Norra

Panerai
Har tyvärr ingen ägarerfarenhet av Breitling men haft Oris Aquis (på gummi). Var faktiskt besviken. Inte på byggkvaliteten på klockan i sig, men den är i mina ögon felproportionerad, dels med de feta lugsen, dels med det enorma spännet på gummit. Väljer man att ha länk till så tycker jag att länken är på tok för blingig samt för bred.
Jag har respekt för Orisklockor men den är på tok för "modern" eller "nyskapande" för min smak just pga dess annorlunda proportioner.

Tycker Breitlingen är rentav ful (som med flesta av deras modeller). Ser ut som att en 6-åring har ritat urtavlorna med överfeta tecken överallt.

Satsa på PO om du nu har den bland dina alternativ fast den kostar betydligt mer, där snackar vi klocka :)
Satsa direkt på det du verkligen tycker är snyggt och vill ha istället för att "börja" någonstans. Du kommer spara pengar i det långa loppet, tro mig.
Länken är grym ;)
Jävligt bekväm och grym finish.

Edit: ursäkta min håriga arm...

20150819_195825.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
För inte så länge sedan hade jag utan tvekan svarat Breitling, men deras wi-fi sniffande modell har fått mig på andra tankar.
Kör på Oris !
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Har en Oris som jag är jättenöjd med så min röst landar på den. Fast ännu hellre PO´n som du själv är inne på. Grymt snygg!
 

Bebitz

Cartier
Om ditt slutgiltiga val står mellan dessa två klockor och du gillar båda, så hade jag låtit din budget avgöra. Har du råd med Bratten, så köp den om inte så köp Oris.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag pillade på den där Oris'en för några veckor sedan.
Mycket solid och fin pjäs!

Försäljaren tittade halvkonstigt på mig när jag la ifrån mig min klocka för att prova på den "But sir, you have a Rolex..." :D
Var snuskigt sugen på att slå till! Speciellt när flickvännen sa att "14 tusen är ju inte så mycket!"
 
Topp