• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris ProDiver Date

seikodiverr

KS Explorers Club
Pris
10000
Returpolicy
Om något är knas/avviker från beskrivning såklart. Ej öppet köp, prövotid eller annat trams.
Bilder Skickat
  1. Ja
Det här är en av de tuffaste klockor jag ägt, eller ens sett. En äkta dykare, gjord för dykning och inte bara flex i baren. Dessutom med flera egna tekniska lösningar.

Till exempel: Oris ProDIver har en egen lösning för att låsa vridringen. Väldigt coolt. Mer om den i den här videon från Watchfinder & Co:

<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Klockan kommer fullset med boxar, cert etc. Dessutom med både titanlänk och originalgummi med folding clasp och diving extension i titan. Spännets konstruktion är minst lika bra som klockan. Man justerar enkelt och utan verktyg längden på gummit så att det passar handleden. Mikrojusterar spännet vid behov, enkelt och utan verktyg.

Men nu kommer det bästa: När man sedan sätter på sig våt- eller torrdräkten ändrar man enkelt bandlängden så att den passar för dräkten. Helt underbart. I praktiken är det få klockor som klarar detta utan verktyg, vilket gör den här till en klocka som faktiskt skulle funka på riktigt i ett dyksystem.

Klockan är använd, se bilder på skick från tidigare annons:

Spec finns också i @TerryTee 's annons men komer här i kondecerad form:

Storlek: 49 mm (bärs som 44 mm).
Material: Titan
Urverk: Oris 733.
WR: 1000 meter
Bezel: Gummibeklädd titan med skruvad keramisk insert.
Double domed safirglas med AR på insidan.
Lume: Super Luminova BGW9
Helium Escape Valve samt egen bezel-lösning, den går inte att snurra innan man lyfter upp bezeln till ett tillfredsställande mekaniskt klick, då är det 120 solida klick.

Byten: Jag har precis tagit emot en Grandfather Tuna, så jag sitter ganska nöjd och saknar inte något särskilt just nu, men du kan alltid försöka :) Störst chans för trycktestade klockor som är gjorda för undervattensaktivitet.

Och så bilderna! De är inte tagna för annonsen utan för att att visa hur snygg/tuff klockan är. För bilder som visar skick föreslår jag som sagt att du kollar här:

Har jag missat något? Dra ett PM så ska jag försöka reda ut!

Och tack för möjlighet att annonsera!

/Ola

Oris_ProDiver_2048px-9801.jpg
Oris_ProDiver_2048px-9777.jpg
Oris_ProDiver_2048px-9836.jpg
Oris_ProDiver_2048px-9822.jpg
Oris_ProDiver_2048px-9722.jpg
Oris_ProDiver_2048px-5300484.jpg
 
Topp