• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris waterproof 17j

Hej jag undrar om denna klocka är värd 1800kr eller mer? Ganska sliten men tickar på bra och så.

6163159A-56F5-45A3-B971-C46C12675833.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej jag undrar om denna klocka är värd 1800kr eller mer? Ganska sliten men tickar på bra och så.

6163159A-56F5-45A3-B971-C46C12675833.jpeg
Det beror väl på vad köparen värderar. Kul att det är en Oris, men klockan är av ganska enkel kvalitet och hade det inte stått oris på tavlan hade det nog varit svårt att få över 500:-

Själv hade jag inte betalat 1800:-
 
Tack! En kolega vill sälja den till mig för 1800kr, säger att hans urmakare är proffs på vintage klockpriser.

En riktig blåsare till en kolega antar jag.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack! En kolega vill sälja den till mig för 1800kr, säger att hans urmakare är proffs på vintage klockpriser.

En riktig blåsare till en kolega antar jag.
Beror som sagt på köparen, jag hade inte blivit förvånad om någon ville sälja för den slanten, eller om någon köpt. Blåsare tycker jag är ett starkt ord.

Själv tycker jag att det är ett dåligt köp och att det finns roligare grejer där ute för 1800:- men det är ju bara min subjektiva åsikt.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tack! En kolega vill sälja den till mig för 1800kr, säger att hans urmakare är proffs på vintage klockpriser.

En riktig blåsare till en kolega antar jag.
Det är väl lite hårt - att kalla honom blåsare, menar jag.
Den hade nog landat kring dessa pengar på typ Tradera.
Men något kompispris är det ju inte.
Däremot är jag helt med @eriksson850 i att det finns mycket roligare grejer för samma pengar.
 
Topp