• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

LennyK

Panerai
6BEB572B-5843-49E8-8A8D-3B1C40065129.jpeg

Bjussar på en till bild, från veckan som varit. Finn ett fel på bilden !
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Så, då är högen ute på Säljes.
Bara att skynda fynda gänget😅

Vadfalls?! Mr. Oris himself gör sig av med hela samlingen?
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hej Oristråden! Råder det konsensus bland Orisentusiaster att man gärna sett 15 eller 20 ATM på Diver Sixty-Five? 10 ATM får mig att tveka lite när det ändå är en dykare. Har inte klämt på någon än men ser otroligt fin ut på bilder asså. Framförallt 36mm med bronze bezel!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Har en aquis relief med lite nagg/märken i glaset. Är det någon som har en aning mellan tummen och pekfingret om vad det skulle kosta att byta det hos AD? Jag gissar att det är bäst för plånboken att bara leva med märkena, men ville ändå höra mig för lite :)
IMG20210812084400.jpg
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Hej Oristråden! Råder det konsensus bland Orisentusiaster att man gärna sett 15 eller 20 ATM på Diver Sixty-Five? 10 ATM får mig att tveka lite när det ändå är en dykare. Har inte klämt på någon än men ser otroligt fin ut på bilder asså. Framförallt 36mm med bronze bezel!

Japp, konsensus på det😁
10 ATM är ju i mista laget för att känna sig säker, går ju bra att bada, simma, duscha osv, men inte hoppa från klippor eller dyka.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Har en aquis relief med lite nagg/märken i glaset. Är det någon som har en aning mellan tummen och pekfingret om vad det skulle kosta att byta det hos AD? Jag gissar att det är bäst för plånboken att bara leva med märkena, men ville ändå höra mig för lite :)
IMG20210812084400.jpg

En brutal killgissning 2-3 tusen.
Men ring AD och kolla för säkerhets skull.
Jag hade inte gjort det om det inte stört mig sjukt mycket.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Nytt släpp från Oris.

31E7417C-42A3-469A-B0B4-CBD66816288E.jpeg

Den är riktigt fin, men jag hade gärna sett second hand i en matchande färg.
Även om svart/röd varit en tradition på Pro Pilot.
Och man kan ju hoppas på att Erikas Original bandet är längre än på Carl Bashear modellen, för den fick jag knappast på mig.

Annars så ser den väldigt trevlig ut på bild.
 
Topp