Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Bjussar på en till bild, från veckan som varit. Finn ett fel på bilden !
Korrekt!!!Du har plasten kvar på luggarna!![]()
Korrekt!!!
Jo Jag är bara så gangstaÄr du medveten om att det är en av dödssynderna?![]()
Tack! Gillar den, men den får rätt lite handledstid.En sån där har jag varit sugen på ett tag, ligger en X Momotaro ute på Catawiki men tror den drar iväg lite för mycket i pris.
Grymt snygg![]()
Vadfalls?! Mr. Oris himself gör sig av med hela samlingen?Så, då är högen ute på Säljes.
Bara att skynda fynda gänget
Avslutad - Prisbump3!! Oris Bonanza! Alla Sålda!
4xOris-bonanza! Dags att rensa i klocklådan för nytt ska in😁 Alla klockor är i fint skick och fullset (förutom Chronoris, se text nedan). Finns f2f i Göteborg men kan skickas med rek. Länk till good guy tråd: https://klocksnack.se/threads/jonas-nilsson.135621/ Tack KS för...klocksnack.se
Vadfalls?! Mr. Oris himself gör sig av med hela samlingen?
Puuuh, då kan jag dra en lättnadens suckLugn och fin nu
Fick bara för mig att jag skulle varva med något helt annat.
Hmm, samtidigt har jag visst några Orisar på ingång.
Har nog svårt att gå under 2-3 Orisar i lådan![]()
Hej Oristråden! Råder det konsensus bland Orisentusiaster att man gärna sett 15 eller 20 ATM på Diver Sixty-Five? 10 ATM får mig att tveka lite när det ändå är en dykare. Har inte klämt på någon än men ser otroligt fin ut på bilder asså. Framförallt 36mm med bronze bezel!
Har en aquis relief med lite nagg/märken i glaset. Är det någon som har en aning mellan tummen och pekfingret om vad det skulle kosta att byta det hos AD? Jag gissar att det är bäst för plånboken att bara leva med märkena, men ville ändå höra mig för lite
![]()
Tack för svar.En brutal killgissning 2-3 tusen.
Men ring AD och kolla för säkerhets skull.
Jag hade inte gjort det om det inte stört mig sjukt mycket.
Gillar dom här skarpt varje gång jag ser dom på bild. Men irl så lockar dom inte lika mycket tyvärrNytt släpp från Oris.
![]()
Nytt släpp från Oris.
![]()
Gillar dom här skarpt varje gång jag ser dom på bild. Men irl så lockar dom inte lika mycket tyvärr![]()
Mmm. Synd asså! Jag har väldigt svårt för dykare med 10atm. Som en BMW 318 med M-paket, all talk!Japp, konsensus på det
10 ATM är ju i mista laget för att känna sig säker, går ju bra att bada, simma, duscha osv, men inte hoppa från klippor eller dyka.
Och ett M3-emblem på bakluckan också...Mmm. Synd asså! Jag har väldigt svårt för dykare med 10atm. Som en BMW 318 med M-paket, all talk!![]()
Någon här som vet om det finns något am gummi som passar till oris aquis?![]()
Ja 36 mm, tavlan är blå så skulle vilja ha ett blått gummi.Det ser ut som en 36mm?
Då är det nog väldigt lite vad jag har sett.
Original finns ju svart, vitt och brunt gummi.
Ja 36 mm, tavlan är blå så skulle vilja ha ett blått gummi.
Tavlan är mörkblå men ser oftast svart ut så det kanske funkar.Det tror jag faktiskt inte finns, jag har aldrig sett något iaf.
Original är det svart till den modellen.
Tavlan är mörkblå men ser oftast svart ut så det kanske funkar.![]()
![]()