• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Nu får man äntligen posta här. Min första Oris blev en :oris: Sixty Five 40mm :D
IMG_20170104_101800.jpg
 

frasse

Cartier
Hejsan ser att det är många på KS som har eller har haft en Oris.
Men kan inte hitta någon heltäckande tråd om detta där medlemmar kan skriva om div upplevelser bra eller dåliga.

Har ingen själv i nuläget men kan ev bli aktuellt i framtiden då jag tycker de verkligen har en egen design och historia.

Seså skriv och dela med er gärna bilder.
 

lofgreno

Audemars
Halloj
Håller på att kolla på en ny klocka och igår var jag och kolla på Klockmakarna och dök på Oris Big Crown Propilot Date och vart helt såld. Ruggigt snygg klocka! När jag kollade upp på nätet lite mer på denna serie så dök jag även på Day/Date och även GMT varianten som jag nästan gilla mest, fast 45mm känns lite väl stort. Eller, nån som har en sån? Mina handleder ligger väl på en 18-19cm skulle jag tro.






DAte.png

GMT modellen var också snygg, men 45mm känns lite saftigt...
GMT.png
 

Frodda

Omega
Halloj
Håller på att kolla på en ny klocka och igår var jag och kolla på Klockmakarna och dök på Oris Big Crown Propilot Date och vart helt såld. Ruggigt snygg klocka! När jag kollade upp på nätet lite mer på denna serie så dök jag även på Day/Date och även GMT varianten som jag nästan gilla mest, fast 45mm känns lite väl stort. Eller, nån som har en sån? Mina handleder ligger väl på en 18-19cm skulle jag tro.






DAte.png

GMT modellen var också snygg, men 45mm känns lite saftigt...
GMT.png


Jag har 18-18,5 cm handleder.. bär upp min CC ganska bra tycker jag ? dessutom 46 mm =)
Gillar du GMT så kör på den! Tror inte du behöver vara rädd för storleken.
DSC_2700.JPG
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Halloj
Håller på att kolla på en ny klocka och igår var jag och kolla på Klockmakarna och dök på Oris Big Crown Propilot Date och vart helt såld. Ruggigt snygg klocka! När jag kollade upp på nätet lite mer på denna serie så dök jag även på Day/Date och även GMT varianten som jag nästan gilla mest, fast 45mm känns lite väl stort. Eller, nån som har en sån? Mina handleder ligger väl på en 18-19cm skulle jag tro.
DAte.png

GMT modellen var också snygg, men 45mm känns lite saftigt...
GMT.png
Fick precis hem en Day/Date. 20-21 cm handled. Korta bandhorn med en viss böj, så känns inte så stor.
oris.jpg
oris2.jpg
oris3.jpg


Du kommer inte att bli besviken på klockan.
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Krängde iväg min Aquis förra veckan efter att ha fått upp ögonen för en annan modell från Oris; Artelier Complication. Snokat runt bland diverse återförsäljare men har inte kunnat hitta någon som haft den hemma än. Någon som har erfarenhet av modellen kanske?
Bjuder på en bild helt skamlöst lånat från internetz:
oris.jpg
 

Dimebag

Breitling
IMG_2247.PNG
Hej Bottenviken!
Tack för att du frågar, men tyvärr inget napp än. Hade underlättat med ett refnr eller så. Jag kontaktade Fredmans Ur förra veckan men de har inte återkommit än:-/ vill gärna ha tungsten å helst stål, även om jag hittat en del fräscha alternativ. Bjuder på en bild jag hittat på nätet (hoppas att jag inte bryter mot någon regel nu, isf ber jag om ursäkt).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Surfade runt lite och ramlade över den här, http://www.fredmansur.se/sv/klockor...nd-winding-small-second-396-7580-4054-ls.html

Nästan halva priset och köper man på Fredmans ingår första servicen i priset som det verkar, i alla fall upp till 1.500sek.
Tycker att den är riktigt vass...handjagad och väldigt bra mått med 40mm och framförallt 8mm på höjden. Bilder lånade från internet.

Så alla Oris-frälsta....här kommer är ett tips på en finfin dressare :)

13344065-origpic-bb14a3.png


01-396-7580-4054-07-5-21-06-1.jpg


c29e2c25525c142770a88851f94f1159.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Surfade runt lite och ramlade över den här, http://www.fredmansur.se/sv/klockor...nd-winding-small-second-396-7580-4054-ls.html

Nästan halva priset och köper man på Fredmans ingår första servicen i priset som det verkar, i alla fall upp till 1.500sek.
Tycker att den är riktigt vass...handjagad och väldigt bra mått med 40mm och framförallt 8mm på höjden. Bilder lånade från internet.

Så alla Oris-frälsta....här kommer är ett tips på en finfin dressare :)

13344065-origpic-bb14a3.png


01-396-7580-4054-07-5-21-06-1.jpg


c29e2c25525c142770a88851f94f1159.jpg
Bra tips!
 
Topp