• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Promenadur.
IMG_4491.jpeg

Sökt land och rike efter en länk till min Aquis. Slutade med att jag beställde en ny via klockmagasinet(efter en del krångel). Behöver kortas någon bit men inte alls mycket. Någon som har tips om en bra mejsel till länken? Så liten spårmejsel som behövs och dom som följer med i kina-satserna är ju inte så värst bra tyvärr.
IMG_3375.jpeg

IMG_0971.jpeg

IMG_0979.jpeg

Bauhaus har helt ok 1,2mm spårmejsel som jag använder.

Bauhaus har helt ok 1,2mm spårmejsel som jag använder.

Har exakt några sådana mejslar också, de gör jobbet bra. 👍🏻

Sökt land och rike efter en länk till min Aquis. Slutade med att jag beställde en ny via klockmagasinet(efter en del krångel). Behöver kortas någon bit men inte alls mycket. Någon som har tips om en bra mejsel till länken? Så liten spårmejsel som behövs och dom som följer med i kina-satserna är ju inte så värst bra tyvärr.
IMG_3375.jpeg

IMG_0971.jpeg

IMG_0979.jpeg
Det finns bra kit från ifixit också.

Kan köpas på bland annat Kjell & Company.

Tog fram den här som mest legat dom senaste åren. En Small second från 2013. Kan vara dags för den att åka på spa.

Men Oris var en av mina första klockförälskelser har säkert haft 5st.

1000030428.jpg

small seconds är en oväntat bra kombo på dykare när den görs sådär, Oris är bra på sådant likt med deras regulator.
Borde få mer handledstid 👌🏻

Är det någon som sett dessa i verkligheten, hittar inget övht på nätet? Känns om bilden inte kanske visar färgen helt korrekt.
Mailat till Oris och bett om bättre bilder men tvekar jag lär få svar :)

GUL - 07 4 20 02TLC
RÖD - 07 4 20 04TLC
BLÅ - 07 4 20 05TLC
1775921503500.png

Tillbaka
Topp