• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag gillar verkligen denna klocka även om det är lite svårt att se datum för en gammal gubbe.

Bilagor

• IMG_3809.jpeg
    IMG_3809.jpeg
    393.9 KB · Visningar: 14
Hej på er,
Jag har en Oris Aquis från 2016 43,5 mm fullset som jag är andra ägaren på. Nu funderar jag på att sälja den och undrar om ni har någon uppskattning på vad man kan begära för pris för den? Hur lågt kan man släppa den för innan det är mer värt att bara behålla den själv? Den är oservad men i övrigt fint skick och har det extra gummiarmbandet med.

Ha en fin söndag allihop 😃☀️
IMG_1786.jpeg

Hej på er,
Jag har en Oris Aquis från 2016 43,5 mm fullset som jag är andra ägaren på. Nu funderar jag på att sälja den och undrar om ni har någon uppskattning på vad man kan begära för pris för den? Hur lågt kan man släppa den för innan det är mer värt att bara behålla den själv? Den är oservad men i övrigt fint skick och har det extra gummiarmbandet med.

IMG_1786.jpeg
Kolla priser vid försäljningar i denna tråd för att bilda dig en uppfattning:

Huruvida den är värd att behålla kan omöjligt någon annan än du själv besvara. Du kan ju testa att fråga dig vad du skulle betala för den om du inte redan ägde den.

Hej på er,

IMG_1786.jpeg
Jag skulle gissa kring knappa 10k.
Men du kan alltid låta marknaden avgöra och lägga ut den på Tratten. Sätt utgångspriset på din smärtgräns och se vad som händer.

Hej på er,

IMG_1786.jpeg
För några år sedan sålde jag exakt samma referens med länk och gummi, fyra år gammal tror jag den var då, dock helt nyservad, för 9000 kr. Om det kan vara till någon hjälp.

För ca 2 veckor sen så märkte jag att Orisen gick väldigt mycket snabbare än innan och efter mätning så går den ca +25spd från +4spd. Kollade om den var magnetiserad men det ska den inte vara.

Väntar svar från Oris men det blir nog att lämna in den för justering.

Hur snabbt/långsamt avviker era 733 verk?

IMG_6444.jpeg

För ca 2 veckor sen så märkte jag att Orisen gick väldigt mycket snabbare än innan och efter mätning så går den ca +25spd från +4spd. Kollade om den var magnetiserad men det ska den inte vara.

Väntar svar från Oris men det blir nog att lämna in den för justering.

Hur snabbt/långsamt avviker era 733 verk?

IMG_6444.jpeg
Är du helt hundra på att den inte är magnetiserad? Jag skulle definitivt börja med att ta den till urmakare och få den avmagnetiserad i en ordentlig maskin. Det tar en minut och många urmakare bjuder på det eller tar en symbolisk summa.

Är du helt hundra på att den inte är magnetiserad? Jag skulle definitivt börja med att ta den till urmakare och få den avmagnetiserad i en ordentlig maskin. Det tar en minut och många urmakare bjuder på det eller tar en symbolisk summa.
Var förbi stjärnurmakarna och han testade utan lycka men ska ta mig tid att åka till Sumpan eller in till Fältöversten och låta en "riktig" urmakare kolla på den :)

Tillbaka
Topp