petank
Basic
De är du värd! Verkar som du gillar mercca med! De kör jag med på! Män med hjärna kör bil med stjärna![]()
Hehehe, ja visst är det så och bakhjulsdrivet precis som det ska vara...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De är du värd! Verkar som du gillar mercca med! De kör jag med på! Män med hjärna kör bil med stjärna![]()
Stort grattis! Jag har själv en 1601 från '70 också och det är verkligen en grym allroundklocka.
Tackar för det. När det gäller allt kring Sigmatavlan är jag inte världsmästare i kunskap på den. Det jag vet, är att indexen ska vara i vitguld. Och min Sigmatavla är märkt Q T SWISS T Q. Någon som har mer kunskap kring det?
Riktigt fin klocka, stort grattis !![]()
Grattis! Sigmatavlan är min favorit på DJ.
Perfekt! Får man fråga vad för mercca du kör!Hehehe, ja visst är det så och bakhjulsdrivet precis som det ska vara...![]()
Jag har samma märkning:
![]()
Dvs. vitguldsindex men ändå tritium - i lysmassan - ovanför index.
Jag har förstått det som att sigma-märkningen var någon form av lagkrav/bransch-överenskommelse som gällde alla tavlor med guldinnehåll som rann ut i sanden och försvann. Därmed är de sigma-märkta tavlorna något ovanligare.
Jag har samma märkning:
[bild]
Dvs. vitguldsindex men ändå tritium - i lysmassan - ovanför index.
Jag har förstått det som att sigma-märkningen var någon form av lagkrav/bransch-överenskommelse som gällde alla tavlor med guldinnehåll som rann ut i sanden och försvann. Därmed är de sigma-märkta tavlorna något ovanligare.
För att fortsätta sigma-diskussionen (kanske skulle ha en egen tråd). Här har du Steve Ps gamla (fabriks-)diamant-sigma. Tror nog, som jag skrev innan, att Rolex bara använde de tavlor som fanns tillgängliga.
Perfekt! Får man fråga vad för mercca du kör!
Rolex och mercca är det bästa!
Rockan är väldigt trevlig!
För att fortsätta sigma-diskussionen (kanske skulle ha en egen tråd). Här har du Steve Ps gamla (fabriks-)diamant-sigma. Tror nog, som jag skrev innan, att Rolex bara använde de tavlor som fanns tillgängliga.
![]()
G R A T U L E R A R !
![]()
Grattis till en riktigt tjusig klocka. Och så fick man lära sig lite nytt om tavlor i tråden också. Kan inte vara bättre!
mvh
garfield
En C 180 Kompressor AMG och du?
Drömmen vore väl en CLS Shooting Brake, men dit är det lååångt...
Underbar bil C 180 kombi från 2011 rullat 3000 mil idagnya C är ju grym. Men tänkte E klass sedan nästa gång
mindre barnvagnar om två år
![]()
Har haft E-klass tidigare - är som ett slagskepp - och komforten är i en klass för sig...
Min far köpte nyss den nya E och den är bättre. Men han gillar inte den heller... Han ångrar AMGhan kör E 350 AMG. Hoppas han inte går över till BMW
då vinner min bror
![]()
Riktigt snygg den där! Och som parentes kan jag påpeka att havregrynsgröt till lunch och middag gör underverk med klockbudgeten. Tro mig, jag vet![]()
Körde BMW i 2 år gick tillbaka till MB. BMW har inte samma komfort och känsla tycker jag. Återigen MB CLS är väl den snyggaste jag sett hitills, men kostar ju skjortan tyvärr...
http://www2.mercedes-benz.se/conten...ome/new_cars/models/cls-class/x218.flash.html