• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OS 2020 - framtida samlingsobjekt?

Kolla på dessa bilder, för 44 är den inte så tokig.

https://klocksnack.se/threads/nymans-ur-västerås-rean-fortsätter.133141/

Tror också mer på Speedmaster som redan har ett högt pris/eftertraktade.

Och om det är en OS klocka någon är ute efter så är det 2020 som har potential. Övriga OS varianter från omega har oftast hamnat i rea montern.
Finns bara en OS kollektion från omega som är värd att nämna så jag nämner det igen!
speedmaster samlingen som släpptes typ slutet av 2018 är bland det bästa dom släppt i os-sammanhang och har dessutom irriterat en hel del speedysamlare.
dessa börjar tinga höga priser redan nu i japan!
ångrar att jag inte köpte en i höstas när jag var där!!!

https://monochrome-watches.com/omega-speedmaster-tokyo-2020-olympics-collection-japan-only-price/

Känner att omega släpper lite för mycket limiterade editions, men bör väl åtminstone hålla bättre värde än samma klocka minus limited edition faktorn?

Känner att omega släpper lite för mycket limiterade editions, men bör väl åtminstone hålla bättre värde än samma klocka minus limited edition faktorn?
mycket som har os symboler på tavla/visare är ju svåra att sälja ofast kombinerat med en säljare som tar hutlösa priser för att klockan är limiterad haha

mycket som har os symboler på tavla/visare är ju svåra att sälja ofast kombinerat med en säljare som tar hutlösa priser för att klockan är limiterad haha
det kan säkert stämma, kommer ihåg att jag ångrade att jag inte köpte seamaster OS modellen något år sedan när jag skulle köpa min. Såg på chrono24 att dom säljs för en bra bit över marknadsvärdet på den "normala" seamastern, men det kanske bara var just den

Det som mest driver klockpriserna i Sverige är ju tyvärr svenska kronans försvagning mot till exempel CHF...
För tio år sedan kostade 1CHF 5,79, idag 9,54. Har legat över 10SEK en längre tid.
1998 5,24
1988 4,19
1972 var det 1 mot 1

Bilagor

• chf.JPG
    chf.JPG
    31.2 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp